Pregled bibliografske jedinice broj: 1010231
Društvene mreže i kanali u nastavi Hrvatskoga jezika
Društvene mreže i kanali u nastavi Hrvatskoga jezika, 2019., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 1010231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društvene mreže i kanali u nastavi Hrvatskoga jezika
(Social networks and channels in the teaching of the Croatian language)
Autori
Kapović, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
28.06
Godina
2019
Stranica
54
Mentor
Labaš, Danijel
Neposredni voditelj
Uldrijan, Ivan
Ključne riječi
društvene mreže i komunikacijski kanali, nastava, digitalni mediji, obrazovanje, Hrvatski jezik
(social networks and communication channels, teaching, digital media, education, Croatian language)
Sažetak
Diplomski rad tematizira pitanje budućnosti obrazovnoga sustava i njegove prilagodbe novim tehnologijama i društvu koje karakterizira međusobno umrežavanje korisnika. Navike korištenja medija kroz vrijeme su se uvelike promijenile, a mladi naraštaji danas su većinom prisutni na mreži i koriste društvene mreže i komunikacijske kanale. Glavni je cilj ovoga rada istražiti kako na odgovarajući način upotrijebiti društvene mreže i komunikacijske kanale u nastavi predmeta Hrvatski jezik, kako bi učenici bili zainteresirani za njihovo praćenje. U teorijskom dijelu rada pomoću dostupne literature istražuju se mogućnosti korištenja digitalnih alata i prikazuju karakteristike društvenih mreža i komunikacijskih kanala u nastavi kako bi se edukativne sadržaje približilo digitalnoj generaciji mladih koja se aktivno služi medijima. Također, istraženi su mogući inovativni resursi koje mogu koristiti nastavnici i učenici, ali i ostalo građanstvo, s ciljem poticanja cjeloživotnog obrazovanja u vidu poznavanja vlastitoga jezika i književnosti u doba kada se tržište tehnologija mijenja na dnevnoj razini. U istraživačkom dijelu rada, u svrhu izrade diplomskoga rada i utvrđivanja interesa učenika za novim oblicima sadržaja vezanim za nastavu, provedeno je i istraživanje među maturantima zagrebačke XIII. gimnazije. Prikupljanje podataka za istraživanje obavljeno je metodom anketiranja. Istraživanje je pokazalo da su učenici većinom nezadovoljni trenutačnim stanjem te da su uglavnom vrlo otvoreni prema korištenju društvenih mreža i komunikacijskih kanala u nastavi predmeta Hrvatski jezik. Isto tako, rezultati istraživanja prikazuju raskorak između moderne tehnologije kojom se učenici svakodnevno služe i prikaza nastavnog gradiva u školskim materijalima. Uz to, izrađeni su i prijedlozi praktičnih primjera objava sadržaja vezanih uz gradivo predmeta Hrvatski jezik na društvenim mrežama i komunikacijskim kanalima te mogućnosti prilagodbe nastavnih sadržaja prema platformama. Zaključno je prikazano kako se određene platforme mogu iskoristiti u svrhu obrazovanja, radi većeg angažmana učenika u nastavi, poticanja kreativnosti, suradnje, motivacije te interesa za samostalno praćenje objava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb