Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1010159

Razvoj leksičke kompetencije i jezična kreativnost u predškolskoj dobi


Babić, Ella
Razvoj leksičke kompetencije i jezična kreativnost u predškolskoj dobi, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1010159 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj leksičke kompetencije i jezična kreativnost u predškolskoj dobi
(Development of lexical competence and language creativity in pre-school age)

Autori
Babić, Ella

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
04.07

Godina
2019

Stranica
40

Mentor
Cvikić, Lidija

Ključne riječi
usvajanje materinskoga jezika, derivacijska morfologija, tvorenice
(first language acquisition, derivational morphology, derivatives)

Sažetak
Usvajanje jezika kompleksna je tema o kojoj su promišljali mnogi filozofi, teoretičari i znanstvenici, a aktualna je i danas. Usprkos kompleksnosti dijete urednoga razvoja usvaja ga s lakoćom i kroz igru. Do četvrte godine života većina djece usvoji osnovu materinskoga jezika: fonološki sustav (glasove i intonaciju), morfološke promjene riječi te sintaktičke strukture rečenice. U ovome radu fokus je na razvoju leksičke kompetencije te jezičnoj kreativnosti pri tvorbi riječi. Cilj istraživanja bio je ispitati leksičku sastavnicu jezično-komunikacijske sposobnosti djece predškolske dobi. Istraživanje je provedeno u dječjem vrtiću u Zagrebu s djecom predškolske dobi (N=90) te se njime željelo stvoriti uvid u način na koji djeca tvore riječi za vršitelja radnje i instrument, imaju li prilikom imenovanja sklonost češćoj uporabi tvorbenih elemenata (osnove i sufiksi) te koji načini tvorbe prevladavaju. Rezultati istraživanja pokazali su da ispitanici od tvorbenih pravila u najvećoj mjeri koriste izvođenje, od tvorbenih elemenata pri imenovanju vršitelja radnje najčešće koriste glagolsku osnovu na koju dodaju vrlo plodne i plodne sufikse za imenovanje vršitelja radnje te da prilikom tvorbe imenica za imenovanje vršitelja radnje koje pripadaju široj semantičkoj skupini u većem broju koriste podređeni pojam.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Babić, Ella
Razvoj leksičke kompetencije i jezična kreativnost u predškolskoj dobi, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Babić, E. (2019) 'Razvoj leksičke kompetencije i jezična kreativnost u predškolskoj dobi', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Babi\'{c}, Ella}, year = {2019}, pages = {40}, keywords = {usvajanje materinskoga jezika, derivacijska morfologija, tvorenice}, title = {Razvoj leksi\v{c}ke kompetencije i jezi\v{c}na kreativnost u pred\v{s}kolskoj dobi}, keyword = {usvajanje materinskoga jezika, derivacijska morfologija, tvorenice}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Babi\'{c}, Ella}, year = {2019}, pages = {40}, keywords = {first language acquisition, derivational morphology, derivatives}, title = {Development of lexical competence and language creativity in pre-school age}, keyword = {first language acquisition, derivational morphology, derivatives}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font