Pregled bibliografske jedinice broj: 101006
Rani jezični razvoj i AB pogreška
Rani jezični razvoj i AB pogreška // Sažeci priopćenja / Dani Ramira Bujasa / Bratko, Denis ; Galešić, Mirta ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo i Odsjek za psihologiju, 2001. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 101006 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rani jezični razvoj i AB pogreška
(Eary Language Development and A not B Response)
Autori
Ljubešić, Marta ; Brozović, Blaženka ; Ivšac, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažeci priopćenja / Dani Ramira Bujasa
/ Bratko, Denis ; Galešić, Mirta ; Butković, Ana - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo i Odsjek za psihologiju, 2001
Skup
15. psihologijski skup Dani Ramira Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2001. - 15.12.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
pretpostavke jezičnoga razvoja; memorijski zadatak; razvojne promjene
(prerequisites of language development; memory task; developmental changes)
Sažetak
Rani jezični razvoj ima perceptivne, memorijske i socijalno-kognitivne pretpostavke, a njihova narušenost mijenja proces jezičnoga razvoja. Stoga je u istraživanju ranog jezičnog razvoja potrebno pratiti i ova razvojna područja s ciljem istraživanja razvojnog međuodnosa varijabli. Piagetovo (1954) otrkriće da na četvrtom stupnju senzomotoričkog razvoja djeca rade tzv. AB pogrešku dobilo je u kasnijim godinama nova, neuropsihološka tumačenja koja ujedno govore o većoj složenosti ovog fenomena negoli je Piaget pretpostavljao. AB pogreška je jedan od najčešće proučavanih aspekata permanentnosti objekta s razređenim načinom ispitivanja i ocjenjivanja uratka, te smo je uključili u naše pilot istraživanje ranog komunikacijskog i jezičnog razuvoja zdrave djece i djece s mozgovnim lezijama. U radu se prikazuju praćenja dvoje zdrave djece od njihova osmog do dvanaestog mjeseca života u izvođenju AB zadatka i u ranom jezičnom razvoju. Djeca su ispitivana svaka dva tjedna jer smo željeli detaljno pratiti razvojne promjene. Situacije testiranja su snimane na video-traku i naknadno analizirane. Rani jezični razvoj djece praćen je komunikacijskom razvojnom ljestvicom koju su ispunjavale majke, a razvojne promjene u svim promatranim varijablama analizirane su INDIF metodom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Demografija