Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1009726

Dobne i spolne razlike djece primarne edukacije u koordinaciji


Jurišić, Iva
Dobne i spolne razlike djece primarne edukacije u koordinaciji, 2019., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1009726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dobne i spolne razlike djece primarne edukacije u koordinaciji
(Age and gender differences of primary education children in coordination)

Autori
Jurišić, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
02.07

Godina
2019

Stranica
41

Mentor
Kunješić Sušilović, Mateja

Ključne riječi
koordinacijske sposobnosti ; dječaci ; djevojčice ; dob
(coordination skills ; boy ; girls ; age)

Sažetak
Cilj ovog rada bio je odrediti stanje učenika primarne edukacije u koordinaciji te utvrditi razliku s obzirom na spol i dob. Transverzalni oblik istraživanja proveden je u jednoj velikogoričkoj osnovnoj školi na uzorku od 156 učenika, od kojih je 86 dječaka i 70 djevojčica. U istraživanju je sudjelovalo osam razreda, po dva iz svake generacije. U tjedan dana redovne nastave Tjelesne i zdravstvene kulture provedena su dva testa za procjenu koordinacije, poligon natraške i vođenje lopte rukom. Dobiveni podaci obrađeni su metodom deskriptivne statistike i analizom varijance (ANOVA). Rezultati su pokazali kako postoje statistički značajne razlike između učenika u primarnoj edukaciji na temelju dobi u oba testa koordinacije. Dob pozitivno utječe na razvoj koordinacijskih sposobnosti, što je očekivano s obzirom da se učenici s godinama razvijaju i stječu nova motorička znanja. Ovo istraživanje nije u potpunosti pokazalo progresivan rast koordinacijskih sposobnosti, odnosno postoji razlika u razvoju koordinacijskih sposobnosti drugih i trećih razreda, gdje drugi razredi pokazuju bolje prosječne rezultate od trećih razreda. Kada govorimo o diferencijaciji spolova u procjeni koordinacije, možemo reći kako postoje djelomične razlike. U testu vođenje lopte rukom dječaci su se pokazali brži i spretniji od djevojčica, dok u testu poligon natraške rezultati ne pokazuju statistički značajne razlike. U ranoj školskoj dobi kod djece se ističe generalni motorički faktor, odnosno generalno reagiraju na postavljene vježbe i zadatke, stoga nekad nema značajnih razlika u izvođenju određenih vježbi. Razdoblje rane školske dobi naziva se fazom ubrzanog razvoja, a ujedno je i najosjetljiviji period za razvoj koordinacijskih sposobnosti. Važno je učenike izlagati raznim igrama, vještinama i vježbama na satu Tjelesne i zdravstvene kulture kako bi se kao posljedica razvila njihova koordinacija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kineziologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Jurišić, Iva
Dobne i spolne razlike djece primarne edukacije u koordinaciji, 2019., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
Jurišić, I. (2019) 'Dobne i spolne razlike djece primarne edukacije u koordinaciji', diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Juri\v{s}i\'{c}, Iva}, year = {2019}, pages = {41}, keywords = {koordinacijske sposobnosti, dje\v{c}aci, djevoj\v{c}ice, dob}, title = {Dobne i spolne razlike djece primarne edukacije u koordinaciji}, keyword = {koordinacijske sposobnosti, dje\v{c}aci, djevoj\v{c}ice, dob}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Juri\v{s}i\'{c}, Iva}, year = {2019}, pages = {41}, keywords = {coordination skills, boy, girls, age}, title = {Age and gender differences of primary education children in coordination}, keyword = {coordination skills, boy, girls, age}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font