Pregled bibliografske jedinice broj: 1009726
Dobne i spolne razlike djece primarne edukacije u koordinaciji
Dobne i spolne razlike djece primarne edukacije u koordinaciji, 2019., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1009726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dobne i spolne razlike djece primarne edukacije u koordinaciji
(Age and gender differences of primary education children in coordination)
Autori
Jurišić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.07
Godina
2019
Stranica
41
Mentor
Kunješić Sušilović, Mateja
Ključne riječi
koordinacijske sposobnosti ; dječaci ; djevojčice ; dob
(coordination skills ; boy ; girls ; age)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je odrediti stanje učenika primarne edukacije u koordinaciji te utvrditi razliku s obzirom na spol i dob. Transverzalni oblik istraživanja proveden je u jednoj velikogoričkoj osnovnoj školi na uzorku od 156 učenika, od kojih je 86 dječaka i 70 djevojčica. U istraživanju je sudjelovalo osam razreda, po dva iz svake generacije. U tjedan dana redovne nastave Tjelesne i zdravstvene kulture provedena su dva testa za procjenu koordinacije, poligon natraške i vođenje lopte rukom. Dobiveni podaci obrađeni su metodom deskriptivne statistike i analizom varijance (ANOVA). Rezultati su pokazali kako postoje statistički značajne razlike između učenika u primarnoj edukaciji na temelju dobi u oba testa koordinacije. Dob pozitivno utječe na razvoj koordinacijskih sposobnosti, što je očekivano s obzirom da se učenici s godinama razvijaju i stječu nova motorička znanja. Ovo istraživanje nije u potpunosti pokazalo progresivan rast koordinacijskih sposobnosti, odnosno postoji razlika u razvoju koordinacijskih sposobnosti drugih i trećih razreda, gdje drugi razredi pokazuju bolje prosječne rezultate od trećih razreda. Kada govorimo o diferencijaciji spolova u procjeni koordinacije, možemo reći kako postoje djelomične razlike. U testu vođenje lopte rukom dječaci su se pokazali brži i spretniji od djevojčica, dok u testu poligon natraške rezultati ne pokazuju statistički značajne razlike. U ranoj školskoj dobi kod djece se ističe generalni motorički faktor, odnosno generalno reagiraju na postavljene vježbe i zadatke, stoga nekad nema značajnih razlika u izvođenju određenih vježbi. Razdoblje rane školske dobi naziva se fazom ubrzanog razvoja, a ujedno je i najosjetljiviji period za razvoj koordinacijskih sposobnosti. Važno je učenike izlagati raznim igrama, vještinama i vježbama na satu Tjelesne i zdravstvene kulture kako bi se kao posljedica razvila njihova koordinacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija