Pregled bibliografske jedinice broj: 1009525
Razvoj prirodoslovnih kompetencija učenika i studenata putem projektne nastave
Razvoj prirodoslovnih kompetencija učenika i studenata putem projektne nastave // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 64 (2019), 2; 203-209 doi:10.32903/zs.64.2.15 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1009525 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj prirodoslovnih kompetencija učenika i studenata putem projektne nastave
(Development of scientific competencies through project-based learning)
Autori
Kovačić, Ines ; Plašć, Maja ; Semenjuk, Irena
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 64
(2019), 2;
203-209
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
prirodoslovne kompetencije, projektna nastava, stanica, suradničko učenje
(natural science competences, project-based learning, cell, collaborative learning)
Sažetak
Od suvremenog odgojno - obrazovnog sustava očekuje se razvoj prirodoslovnih kompetencija koje će biti primijenjene u praksi. Prirodoslovne kompetencije mogu se razvijati kombinacijom tradicionalnih metoda poučavanja i suvremenih metoda koje zahtijevaju dodatnu organizaciju nastave. Cilj suvremene nastave je aktivno uključiti učenike u nastavni proces gdje je učenik u središtu nastavnog procesa. Kako bi u škole uveli prirodoznanstveni pristup poučavanja i razvoj prirodoslovnih kompetencija učenika, potrebno je inicirati i uvesti učitelje, predmetne nastavnike te studente u suvremene metode poučavanja i učenja. Osobito je važno pojačati suradnju razrednih i predmetnih učitelja s visokoškolskim nastavnicima te poticati kontinuiran rad kroz zajedničke projekte kojima bi se razvijale prirodoslovne kompetencije. U ovom radu prikazane su aktivnosti i primjeri projektne nastave, suradničkog učenja, praktičnog rada, igre i simulacije na temu „Stanica'' za različitu dob učenika i studenata. Projektna nastava rezultirala je razvojem prirodoznanstvenih kompetencija kod učenika, ali i kod studenata koji su aktivno pripremali i izvodili sve aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti