Pregled bibliografske jedinice broj: 1009464
Pjevači i pjevačice u okviru Zadarske filharmonije – prilog istraživanju zadarske glazbene prošlosti u drugoj polovini 19. stoljeća
Pjevači i pjevačice u okviru Zadarske filharmonije – prilog istraživanju zadarske glazbene prošlosti u drugoj polovini 19. stoljeća // Arti musices : hrvatski muzikoloski zbornik, 49 (2018), 2; 269-302 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1009464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pjevači i pjevačice u okviru Zadarske filharmonije – prilog istraživanju zadarske glazbene prošlosti u drugoj polovini 19. stoljeća
(MALE AND FEMALE SINGERS WITHIN THE ZADAR PHILHARMONIC ORCHESTRA – A SURVEY CONTRIBUTION ON ZADAR’S MUSICAL PAST IN THE SECOND HALF OF THE 19TH CENTURY)
Autori
Burić Ćenan, Katica
Izvornik
Arti musices : hrvatski muzikoloski zbornik (0587-5455) 49
(2018), 2;
269-302
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Zadarsko filharmonijsko društvo ; Pjevači i pjevačice ; Diletanti ; Pripravnici ; Antonio Pini-Corsi
(Zadar Philharmonic Society ; male and female singers ; dilettantes ; interns ; Antonio Pini-Corsi)
Sažetak
Razdoblje druge polovine 19. stoljeća u Zadru, po broju glazbenika, ali i po dinamici sveukupnih glazbenih zbivanja, moglo bi se nazvati ‘zlatnim’ razdobljem zadarske glazbene prošlosti. U okviru čak dvaju opernih kazališta (Nobile Teatro, Teatro Nuovo), brojnih glazbenih društava, te katedrale i drugih zadarskih crkava, odvijao se vrlo buran i raznovrstan glazbeni život. Glazbenici – domaći i strani, profesionalci i amateri, bez obzira na političke, ekonomske i druge društvene konotacije, svakodnevno su surađivali i kreirali kulturnu atmosferu dostojnu velikih europskih središta. Ovaj rad, dakle, ima za cilj predstaviti jedan isječak iz bogate zadarske prošlosti, koja je do 1880-ih godina u umjetničkim krugovima još uvijek bila neopterećena političkim ideologijama. Rad progovara o zadarskim glazbenicima i to prvenstveno pjevačicama i pjevačima unutar prvoga i najvećega glazbenog društva – Zadarske filharmonije. Osim na historiografskoj literaturi, istraživanje se temeljilo i na raznovrsnim arhivskim dokumentima poput opernih i koncertnih plakata i programa, brojne periodike, fotografi ja, sitnog tiska (ugovora, statuta, izvješća, koncertnih i drugih ulaznica…) i sl. Svrha je rada, u skladu s postmodernističkim stremljenjima, progovoriti i o ‹malim› umjetnicima, odnosno svima onima koji su pridonijeli stvaranju ukupnoga glazbenoga života jedne zajednice
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- SCI-EXP, SSCI, RILM : Abstracts of Music Literature Database, EBSCO, ERIH