Pregled bibliografske jedinice broj: 1009363
Sportske metafore u nesportskome publicističkom diskursu
Sportske metafore u nesportskome publicističkom diskursu // Jezik i um / Matešić, Mihaela ; Vlastelić, Anastazija (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2019. str. 57-74 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1009363 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sportske metafore u nesportskome
publicističkom diskursu
(Sports metaphors in non-sports
journalistic discourse)
Autori
Polić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik i um
/ Matešić, Mihaela ; Vlastelić, Anastazija - Zagreb : Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2019, 57-74
ISBN
978-953-8281-01-3
Skup
32nd International Conference of CALS: Language and mind
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 03.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
metafora, sport, publicistički diskurs, politički diskurs
(metaphor, sport, journalistic discourse, political discourse)
Sažetak
Cilj je ovog rada utvrditi kako sport kao dio iskustva većine članova jezične zajednice može utjecati na način njihova razmišljanja. Stoga se u radu analiziraju sportske metafore u nesportskim rubrikama tiskanih i internetskih izdanja hrvatskih i inozemnih dnevnih novina i časopisa te internetskih portala. Utvrđeno je da se svojstva domene SPORT i pripadajućih kategorija najčešće preslikavaju na domenu POLITIKA. NOGOMET je najplodnija izvorišna poddomena u tvorbi sportskih metafora kad je u pitanju preslikavanje sadržaja u ciljnu domenu POLITIKA. Te su metafore uglavnom konvencionalne. U ciljnim domenama GOSPODARSTVO, KULTURA i SVAKODNEVNI ŽIVOT sportske metafore imaju manji stupanj konvencionalnosti. Metafore koje su motivirane sadržajem domene sporta poput POLITIKA JE SPORT univerzalne su metafore, ali su njihove podmetafore kulturno uvjetovane, što u hrvatskom jeziku rezultira velikim brojem nogometnih metafora. S obzirom na to da su sportske metafore po prirodi metafore konflikta, mogu se povezati s konceptualnom metaforom SPORT JE RAT. U radu će se pokušati odgovoriti na pitanje zašto novinari koriste sportske metafore, je li njihova upotreba u nesportskom diskursu odraz kulture konzumerizma i nasilja te mogu li otežati razumijevanje poruke dijelu zainteresiranih čitatelja, posebno kad su u pitanju inovativne sportske metafore.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija