Pregled bibliografske jedinice broj: 100929
Rana komunikacija: novi izazov za istraživanje i rano poticanje
Rana komunikacija: novi izazov za istraživanje i rano poticanje // Znanost za 21. stoljeće : znanstvena čitanka Kluba hrvatskih humboldtovaca / Budin, Leo (ur.).
Zagreb: Klub hrvatskih humboldtovaca, 2001. str. 61-74
CROSBI ID: 100929 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rana komunikacija: novi izazov za istraživanje i rano poticanje
(Early Communication: New Challenges in Research and Early Treatment)
Autori
Budin, Leo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Znanost za 21. stoljeće : znanstvena čitanka Kluba hrvatskih humboldtovaca
Urednik/ci
Budin, Leo
Izdavač
Klub hrvatskih humboldtovaca
Grad
Zagreb
Godina
2001
Raspon stranica
61-74
ISBN
953-97333-1-6
Ključne riječi
djeca s posebnim potrebama, predjezična komunikacija, rana intervencija
(children with special needs, preverbal communication, early intervention)
Sažetak
Sprega znanosti i tehnologije te interdisciplinarna istraživanja u stoljeću s kojim smo se nedavno simbolički oprostili otvorili su nova područja istraživanju i doveli do novih spoznaja o samom čovjeku i njegovom umu. Novija istraživanja ontogeneze komunikacije i kognicije dovela su do zaokreta u shvaćanju ranog razvoja djeteta. On ima implikacije i na provođenje ranog poticanja razvoja u djece s prirođenim oštećenjima odnosno u one s rizicima za njihov nastanak. Transfer znanstvene spoznaje u liječenje i (re)habilitaciju djece koja nekad nisu imala šansu dostići samostalnost i ostvariti kvalitetan život obaveza je koja povezuje znanstvenike i stručnjake suradnih disciplina. U radu se na primjeru provođenenja rane (re)habilitacije obrazlaže zašto sami znanstvenici moraju znanost aktivnije usmjeravati prema primjeni koja je u funkciji čovjekove dobrobiti. To je osobito važno i stoga jer ljudski pronalasci postaju tako moćni i s tako dalekosnažnim učincima da ih se običan čovjek počeo bojati., te dugoročno valja težiti stvaranju partnerskog odnosa znanstvenika i javnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija