Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1009236

Ispitivanje viših kognitivnih razina u ispitima državne mature u Republici Hrvatskoj ‒ primjer ispita iz Geografije


Vranković, Biljana; Vuk, Ružica; Tretinjak, Ira
Ispitivanje viših kognitivnih razina u ispitima državne mature u Republici Hrvatskoj ‒ primjer ispita iz Geografije // Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“ održane u Sarajevu 05. i 06. oktobra / listopada 2018. godine / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan - Guska, Sandra (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 467-485 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1009236 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ispitivanje viših kognitivnih razina u ispitima državne mature u Republici Hrvatskoj ‒ primjer ispita iz Geografije
(Examining higher cognitive processes in state mature examinations in Croatia ‒ Geography example)

Autori
Vranković, Biljana ; Vuk, Ružica ; Tretinjak, Ira

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“ održane u Sarajevu 05. i 06. oktobra / listopada 2018. godine / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan - Guska, Sandra - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018, 467-485

Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
državna matura, geografija, ispit, kognitivne razine, postignuća, proces učenja i poučavanja
(achievements, cognitive levels, Geography, examination, process of learning and teaching, state matura)

Sažetak
U radu su prikazane promjene strukture ispita i rezultati analiza ispita državne mature iz Geografije provedenog na ljetnom roku školske godine 2016./2017. U ispitu je povećan udio zadataka kojima se ispituju obrazovni ishodi na višim kognitivnim razinama u odnosu na zadatke kojima se ispituju činjenična znanja. Takvim pristupom nastoji se povećati razina kvalitete nastave i razina znanja, vještina i kompetencija koje bi svaki učenik trebao steći na kraju svojega srednjoškolskog obrazovanja, a time i potaknuti promjene u cjelokupnome obrazovnom sustavu. Geografija je izborni predmet na državnoj maturi koji se pristupnicima vrednuje za upis na studij geografije. Svrha je ispita selekcijska, tj. njime se žele razlikovati pristupnici koji postižu najbolje rezultate u tome nastavnom predmetu. Ispitivanjem obrazovnih ishoda na višim kognitivnim razinama nastoji se povećati prediktivna valjanost ispita državne mature i na temelju rezultata izdvojiti pristupnike koji će imati najbolji uspjeh na studiju. U radu je prikazana psihometrijska analiza cijelog ispita, zatim analiza prema sadržajnim područjima ispitivanja, vrstama zadataka i kognitivnim razinama, odnos ispitanih znanja i geografskih vještina te primjeri zadataka kojima se ispituju više razine znanja i geografskih vještina. Istraživanje je provedeno na uzorku od 383 pristupnika, a primijenjene su kvalitativne i kvantitativne metode. Rezultati pokazuju da se na temelju ovakve strukture ispita mogu izdvojiti najuspješniji učenici iz nastavnog predmeta Geografije. Ovo istraživanje pridonosi razvoju edukacijske geografije koja objašnjava zakonitosti stjecanja geografskih znanja i vještina kao i postignuća učenika koja su temelj cjeloživotnoga učenja, a neke spoznaje mogu pridonijeti unapređenju procesa učenja i poučavanja Geografije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu

Profili:

Avatar Url Biljana Vranković (autor)

Avatar Url Ružica Vuk (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Vranković, Biljana; Vuk, Ružica; Tretinjak, Ira
Ispitivanje viših kognitivnih razina u ispitima državne mature u Republici Hrvatskoj ‒ primjer ispita iz Geografije // Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“ održane u Sarajevu 05. i 06. oktobra / listopada 2018. godine / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan - Guska, Sandra (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 467-485 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vranković, B., Vuk, R. & Tretinjak, I. (2018) Ispitivanje viših kognitivnih razina u ispitima državne mature u Republici Hrvatskoj ‒ primjer ispita iz Geografije. U: Dedić Bukvić, E. & Bjelan - Guska, S. (ur.)Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije „Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju“ održane u Sarajevu 05. i 06. oktobra / listopada 2018. godine.
@article{article, author = {Vrankovi\'{c}, Biljana and Vuk, Ru\v{z}ica and Tretinjak, Ira}, year = {2018}, pages = {467-485}, keywords = {dr\v{z}avna matura, geografija, ispit, kognitivne razine, postignu\'{c}a, proces u\v{c}enja i pou\v{c}avanja}, title = {Ispitivanje vi\v{s}ih kognitivnih razina u ispitima dr\v{z}avne mature u Republici Hrvatskoj ‒ primjer ispita iz Geografije}, keyword = {dr\v{z}avna matura, geografija, ispit, kognitivne razine, postignu\'{c}a, proces u\v{c}enja i pou\v{c}avanja}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Vrankovi\'{c}, Biljana and Vuk, Ru\v{z}ica and Tretinjak, Ira}, year = {2018}, pages = {467-485}, keywords = {achievements, cognitive levels, Geography, examination, process of learning and teaching, state matura}, title = {Examining higher cognitive processes in state mature examinations in Croatia ‒ Geography example}, keyword = {achievements, cognitive levels, Geography, examination, process of learning and teaching, state matura}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font