Pregled bibliografske jedinice broj: 1009175
Korištenje društvenog marketinga i modernih tehnologija u pristupu internaliziranim problemima
Korištenje društvenog marketinga i modernih tehnologija u pristupu internaliziranim problemima // Socijalna psihijatrija, 46 (2018), 2; 161-180 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1009175 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korištenje društvenog marketinga i modernih
tehnologija u pristupu internaliziranim problemima
Autori
Novak, Miranda ; Kavić, Katarina
Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 46
(2018), 2;
161-180
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Internalizirani problemi ; Mentalno zdravlje ; Društveni marketing ; E-mentalno zdravlje
Sažetak
Rapidni razvoj medija i komunikacijske tehnologije nezaustavljivo mijenja način života, ophođenja i navike ljudi. Uz navedeno, ima i izniman utjecaj na njihovo mentalno zdravlje. Cilj ovog rada je pregledom literature razmotriti potencijale društvenog marketinga i modernih tehnologija u prevenciji i ranom tretmanu internaliziranih problema. Istraživanja internaliziranih problema ukazuju na njihovu stabilnost i tendenciju umnožavanja s porastom dobi. Također, depresivne i anksiozne smetnje povećavaju rizik od suicida, somatskih smetnji i razvoja raznih fizičkih bolesti. Literatura naglašava mogućnosti korištenja društvenog marketinga za prevenciju javnozdravstvenih problema ističući da se društveni marketing dobro poklapa s generalnim principima prevencije te načelima promocije mentalnog zdravlja. Muñoz, jedan od vodećih znanstvenika u području tehnologija i mentalnog zdravlja, korištenje tehnologije u odgovoru na emocionalne, ponašajne i mentalne probleme smatra imperativom našeg vremena: sve je više dokaza da je on-line pristup potencijalno učinkovit, s mogućnosti širokog obuhvata populacije, te štedi brojne ljudske i materijalne resurse. Moderno doba zahtijeva programe i aktivnosti koje će biti dostupne posebno ako lokalni sustav brige i skrbi nije dovoljno razvijen te ne postoji dovoljno resursa za znanstveno utemeljene intervencije, a na taj izazov mogu odgovoriti razne medijske kampanje te internet intervencije. Rad predstavlja i izbor kampanji te primjere on- line intervencija za internalizirane probleme.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Miranda Novak
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus