Pregled bibliografske jedinice broj: 1009162
'Neustrašivo otkrivenje ljudske izopačenosti': Diskursi straha u romanima Ayn Rand
'Neustrašivo otkrivenje ljudske izopačenosti': Diskursi straha u romanima Ayn Rand // Naracije straha / Badurina, Natka ; Bauer, Una ; Marković, Jelena (ur.).
Zagreb: Leykam International ; Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF), 2019. str. 147-173
CROSBI ID: 1009162 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
'Neustrašivo otkrivenje ljudske izopačenosti':
Diskursi straha u romanima Ayn Rand
('A fearless revelation of man's depravity':
Discourses of fear in Ayn Rand's novels)
Autori
Škopljanac, Lovro
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Naracije straha
Urednik/ci
Badurina, Natka ; Bauer, Una ; Marković, Jelena
Izdavač
Leykam International ; Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF)
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
147-173
ISBN
978-953-8089-46-6
Ključne riječi
Veličanstveni izvor ; Pobunjeni Atlas ; pripovjedni svjetovi ; ideologija ; čitateljska recepcija
(The Fountainhead ; Atlas Shrugged ; narrative worlds ; ideology ; reader reception)
Sažetak
U radu se raspravlja o jedinstvenom načinu na koji Ayn Rand oblikuje pripovjedne svjetove romanā Veličanstveni izvor i Pobunjeni Atlas, te u manjoj mjeri romana Mi živući i novele Himna, oslanjajući se na strah kao glavni element koji oblikuje likove i njihove postupke. Sastoji se od šest dijelova: prvi uvodi u temu dok drugi iznosi autoričina iskustva i pozadinu koji su je mogli nagnati da piše o strahu na osobit način. Treći dio bavi se s dva ranija teksta, dok četvrti sadrži analizu straha u Veličanstvenom izvoru. Peti dio to ponavlja za Pobunjenog Atlasa, dok šesti iznosi zaključke. Među njima se ističu dva: I) pripovjedni svjetovi Rand uvijek opisuju proces u kojem a) neustrašivu i vrlo sposobnu manjinu ugnjetavaju zavidne i nazadne mase, što b) pokreće zaplet i jasno dijeli likove u dva tabora, čija se c) suprotstavljenost dodatno zrcali u piramidalnom ustroju (malobrojni neustrašivi na vrhu, mnogobrojni preplašeni na dnu) ; II) njezina "dobra loša književnost" svoju privlačnost duguje utopijskoj ideji društva u kojem se neustrašivost izjednačuje s nepogrešivosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija