Pregled bibliografske jedinice broj: 1009056
Metodički pristup nastavi Hrvatskog jezika primjenom MoE (Mantle of the Expert)
Metodički pristup nastavi Hrvatskog jezika primjenom MoE (Mantle of the Expert), 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1009056 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički pristup nastavi Hrvatskog jezika primjenom MoE (Mantle of the Expert)
(Implementing Mantle of the Expert as a Methodological Approach in Croatian Language Teaching)
Autori
Tomašević, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.07
Godina
2019
Stranica
69
Mentor
Vukojević, Zrinka
Ključne riječi
dramska metoda, Mantle of the Expert, Dorothy Heathcote, ogrtač stručnjaka, problemska nastava, kurikul
(drama method, Mantle of the Expert, Dorothy Heathcote, problem solving approach, curriculum)
Sažetak
Dramska metoda Mantle of the Expert (ogrtač stručnjaka) inačica je metode igranja uloga: to je skupna uloga – profesionalna/strukovna – u koju se učenici stavljaju sa svrhom snažnijega motiviranja za aktivnu obradu i upoznavanje neke nastavne teme obično vezane s nekim specifičnim područjem života i djelovanja (Čubrilo, Krušić i Jurinović Rimac, 2017). Metodu je osmislila britanska pedagoginja Dorothy Heathcote koja je, promatrajući škole po Velikoj Britaniji, uvidjela problem motiviranja učenika za nastavu. Učenici postaju stručnjaci u rješavanju problema odnosno zadataka koji su, unutar metode, postavljeni od strane klijenta, a u metodičkom smislu ishodi kurikula. Ova metoda pronalazi svoje mjesto u okvirima problemske nastave kojoj je temelj problemsko pitanje. Dramska metoda MoE ne zasniva se na dramskim zapletima, nego na dogovoru i svjesnom ulasku u uloge, imajući na umu tijekom cijelog procesa da su učenici i učitelj dio fiktivne stvarnosti. Stvaranje problemske situacije treba biti visokomotivirajuće za učenike koji samostalno, uz manju ili veću intervenciju učitelja, razvijaju stvaralačko i kritičko mišljenje te na temelju postojećeg iskustva dolaze do novih spoznaja. Naglasak nije na produktu nastave, nego na samom procesu usvajanja. Učenik postaje ravnopravni sugovornik u odgojno-obrazovnom procesu, a učitelj postaje organizator i usmjerivač u rješavanju problema. Učiteljeva je uloga u dramskoj metodi vrlo važna. On/ona formira problemske zadatke te motivira učenike na samostalno pristupanje problemu. Potreban je visok stupanj učiteljeve stručnosti i metodičnosti kako bi profesionalni zadaci bili kreativni te motivirajući za učenike. Zbog svoje interdisciplinarnosti i kurikularne integracije, ova metoda prilagodljiva je nastavi primarnog obrazovanja posebice u trećem i četvrtom razredu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti