Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1008340

Samoregulacija i pisano izražavanje


Nikčević-Milković, Anela
Samoregulacija i pisano izražavanje // Suvremena psihologija, 21 (2018), 2; 161-185 doi:10.21465/2018-SP-212-03 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1008340 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoregulacija i pisano izražavanje
(Samoregulation and Written Expression)

Autori
Nikčević-Milković, Anela

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 21 (2018), 2; 161-185

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
pisano izražavanje ; kognitivne i metakognitivne odrednice ; samoregulacijski procesi ; strategije i tehnike pisanja ; rodne razlike u motivaciji i postignućima pisanja ; instrukcijski pristupi i treninzi poučavanja pisanoga izražavanja
(literary expression ; cognitive and metacognitive determinants ; self-regulation processes ; writing strategies and techniques ; gender differences in motivation and writing achievements ; instructional approaches and literacy training)

Sažetak
U radu je obrazložena uloga samoregulacijskih procesa pisanoga izražavanja kao vrlo zahtjevne, složene i temeljne (meta)kognitivne vještine te sposobnosti kako u učenju jezika, tako i u cjeloživotnome učenju. Obrazovna i društvena važnost pisanoga izražavanja očituje se u činjenici da je provjera i vrednovanje učeničkoga pisanja sastavni dio svih vanjskih nacionalnih ispita. Glavna svrha ovoga članka je u analitičko- sintetičkom i kritičkom sagledavanju recentnijih spoznaja iz područja pisanoga izražavanja i to njegovih kognitivnih i metakognitivnih odrednica, s naglaskom na ulogu samoregulacijskih procesa. U prvome poglavlju pisano izražavanje objašnjeno je s psihološkoga (kognitivnoga, metakognitivnoga i motivacijskoga) te fiziološkoga aspekta. Potom je u središnjem poglavlju objašnjena uloga samoregulacije u području pisanja i strategija kojima se ona ostvaruje. S obzirom da postoje velike rodne razlike u vještini i procesima pisanoga izražavanja u korist ženskoga roda one se objašnjavaju i potkrepljuju nizom istraživanja u narednome poglavlju. Na kraju se navode instrukcijski pristupi i treninzi poučavanja pisanoga izražavanja u skladu sa socijalno- konstruktivističkim pristupom učenju koji učenicima i studentima, po uzoru na anglosaksonsku obrazovnu praksu, mogu pomoći u postizanju sve većih kompetencija pisanoga izražavanja. Ovo je vrlo važno jer je pisano izražavanje jedno od najtežih generativnih ljudskih vještina i sposobnosti koje treba naučiti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Anela Nikčević-Milković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi www.nakladaslap.com

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela
Samoregulacija i pisano izražavanje // Suvremena psihologija, 21 (2018), 2; 161-185 doi:10.21465/2018-SP-212-03 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Nikčević-Milković, A. (2018) Samoregulacija i pisano izražavanje. Suvremena psihologija, 21 (2), 161-185 doi:10.21465/2018-SP-212-03.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2018}, pages = {161-185}, DOI = {10.21465/2018-SP-212-03}, keywords = {pisano izra\v{z}avanje, kognitivne i metakognitivne odrednice, samoregulacijski procesi, strategije i tehnike pisanja, rodne razlike u motivaciji i postignu\'{c}ima pisanja, instrukcijski pristupi i treninzi pou\v{c}avanja pisanoga izra\v{z}avanja}, journal = {Suvremena psihologija}, doi = {10.21465/2018-SP-212-03}, volume = {21}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Samoregulacija i pisano izra\v{z}avanje}, keyword = {pisano izra\v{z}avanje, kognitivne i metakognitivne odrednice, samoregulacijski procesi, strategije i tehnike pisanja, rodne razlike u motivaciji i postignu\'{c}ima pisanja, instrukcijski pristupi i treninzi pou\v{c}avanja pisanoga izra\v{z}avanja} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2018}, pages = {161-185}, DOI = {10.21465/2018-SP-212-03}, keywords = {literary expression, cognitive and metacognitive determinants, self-regulation processes, writing strategies and techniques, gender differences in motivation and writing achievements, instructional approaches and literacy training}, journal = {Suvremena psihologija}, doi = {10.21465/2018-SP-212-03}, volume = {21}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Samoregulation and Written Expression}, keyword = {literary expression, cognitive and metacognitive determinants, self-regulation processes, writing strategies and techniques, gender differences in motivation and writing achievements, instructional approaches and literacy training} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO
  • Sociological Abstracts
  • Social Sciences Citation Index (SSCI)
  • Social Scisearch
  • Journal Citation Report/Social Sciences Editor
  • hrčak.hr
  • ERA-Educational Research Abstracts


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font