Pregled bibliografske jedinice broj: 1008340
Samoregulacija i pisano izražavanje
Samoregulacija i pisano izražavanje // Suvremena psihologija, 21 (2018), 2; 161-185 doi:10.21465/2018-SP-212-03 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1008340 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoregulacija i pisano izražavanje
(Samoregulation and Written Expression)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 21
(2018), 2;
161-185
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
pisano izražavanje ; kognitivne i metakognitivne odrednice ; samoregulacijski procesi ; strategije i tehnike pisanja ; rodne razlike u motivaciji i postignućima pisanja ; instrukcijski pristupi i treninzi poučavanja pisanoga izražavanja
(literary expression ; cognitive and metacognitive determinants ; self-regulation processes ; writing strategies and techniques ; gender differences in motivation and writing achievements ; instructional approaches and literacy training)
Sažetak
U radu je obrazložena uloga samoregulacijskih procesa pisanoga izražavanja kao vrlo zahtjevne, složene i temeljne (meta)kognitivne vještine te sposobnosti kako u učenju jezika, tako i u cjeloživotnome učenju. Obrazovna i društvena važnost pisanoga izražavanja očituje se u činjenici da je provjera i vrednovanje učeničkoga pisanja sastavni dio svih vanjskih nacionalnih ispita. Glavna svrha ovoga članka je u analitičko- sintetičkom i kritičkom sagledavanju recentnijih spoznaja iz područja pisanoga izražavanja i to njegovih kognitivnih i metakognitivnih odrednica, s naglaskom na ulogu samoregulacijskih procesa. U prvome poglavlju pisano izražavanje objašnjeno je s psihološkoga (kognitivnoga, metakognitivnoga i motivacijskoga) te fiziološkoga aspekta. Potom je u središnjem poglavlju objašnjena uloga samoregulacije u području pisanja i strategija kojima se ona ostvaruje. S obzirom da postoje velike rodne razlike u vještini i procesima pisanoga izražavanja u korist ženskoga roda one se objašnjavaju i potkrepljuju nizom istraživanja u narednome poglavlju. Na kraju se navode instrukcijski pristupi i treninzi poučavanja pisanoga izražavanja u skladu sa socijalno- konstruktivističkim pristupom učenju koji učenicima i studentima, po uzoru na anglosaksonsku obrazovnu praksu, mogu pomoći u postizanju sve većih kompetencija pisanoga izražavanja. Ovo je vrlo važno jer je pisano izražavanje jedno od najtežih generativnih ljudskih vještina i sposobnosti koje treba naučiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- Social Sciences Citation Index (SSCI)
- Social Scisearch
- Journal Citation Report/Social Sciences Editor
- hrčak.hr
- ERA-Educational Research Abstracts