Pregled bibliografske jedinice broj: 1008317
Percepcija nastave kod budućih učitelja primarnog obrazovanja
Percepcija nastave kod budućih učitelja primarnog obrazovanja, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1008317 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija nastave kod budućih učitelja primarnog obrazovanja
(Perception of teaching in pre-service teachers of primary education)
Autori
Posavec, Dorotea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.06
Godina
2019
Stranica
55
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
nastava usmjerena na učenika, reformska pedagogija, konstruktivizam, kvalitativno istraživanje
(student-centered teaching, reform pedagogy, constructivism, qualitative research)
Sažetak
U prvom dijelu ovoga rada bit će prikazan povijesni razvoj nastave usmjerene na učenike, kako su se na temelju tradicionalnog oblika nastave stvorile nove ideje koje su učenika stavili u centar učenja i stvaranja, konstruiranja vlastitog znanja. U današnje vrijeme i razvijanje potreba djece, tradicionalne ideje i pristupi više nisu načini podučavanja koja djeca prihvaćaju za usvajanje znanja. Nastava usmjerena na učenika proizašla je iz ideja reformske pedagogije, gdje učenici stvaraju vlastito znanje svojim iskustvom. Također, bit će predstavljene osobe koje su svojim idejama pridonijele razvoju nastave koja je usmjerena na učenika. U drugom dijelu rada bit će izneseni rezultati koji su dobiveni istraživanjem. Istraživalo se mišljenje budućih učitelja primarnog obrazovanja o percepciji nastave. U istraživanju su sudjelovali studenti s prve i četvrte godine (N=95) Učiteljskog studija u Zagrebu, odsjek Čakovec. Istraživanjem se htjelo ispitati koliko kompetencije koje studenti steknu kroz kolegije na fakultetu mijenjaju mišljenje o nastavi. Kroz istraživanje došlo se do rezultata koji pokazuju da na mišljenje budućih učitelja ne utječu sociodemografska obilježja kao što su spol, mjesto stanovanja, vrsta završene srednje škole, prioritet studija kod upisa na fakultet i zainteresiranost za podučavanje djece. U rezultatima istraživanja došlo se do rezultata koji pokazuje da samo jedno sociodemografsko obilježje utječe na percepciju nastave, a to je upisana godina studija. Na percepciju nastave budućih učitelja uteče godina studija, jer studenti viših godina imaju veće kompetencije za izvođenje nastave jer su odslušali više kolegija te im se s tim mijenja mišljenje o nastavi. Budući učitelji kroz fakultetsko obrazovanje stekli su kompetencije da organiziraju nastavu usmjerenu na učenika. Nastavu usmjerenu na učenika teže je organizirati nego tradicionalnu nastavu koja je usmjerena na učitelja, zbog toga što učitelj treba pripremiti sve materijale koje će učenici samostalno i aktivno koristiti na nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)