Pregled bibliografske jedinice broj: 1008316
Pristup lektiri u alternativnoj i suvremenoj školi
Pristup lektiri u alternativnoj i suvremenoj školi, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1008316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristup lektiri u alternativnoj i suvremenoj školi
(Approach to lectures in alternative and contemporary school)
Autori
Pavić, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.06
Godina
2019
Stranica
70
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
alternativne škole, lektira, osnovna škola
(alternative schools, lectures, elementary school)
Sažetak
Čovjek je po svojoj definiciji biološko, misaono i društveno biće pa stoga nema potrebu zadovoljavanja samo bioloških potreba, već se treba svojim razmišljanjem i komunikacijom ostvarivati u društvenoj zajednici. Mi kao učitelji imamo tu privilegiju da učenike usmjeravamo na njihovom putu. Mi smo ti koji potičemo njihov razvoj i pratimo ih u svakom njihovom koraku u životu. Knjiga i čitanje su naši glavni asistenti u tom naumu. Učenici čitajući obogaćuju svoj vokabular i tim se ostvaruju u svojoj zajednici. Od početka samog školovanja učenici se susreću s lektirama. U današnje vrijeme lakše je učenice zainteresirati za čitanje lektira jer kao što smo naveli postoje različiti kreativni pristupi samoj obradi. Učitelji današnjice su kreativniji i razne načine pokušavaju u djeci pobuditi ljubav prema čitanju. Istraživanjem smo uvidjeli da ne postoje velike razlike prilikom obrade lektire u suvremenim i alternativnim školama. Jednostavno, neke stvari su važne i tih stvari se drže svi učitelji, neovisno u kojoj školi, državi ili kontinentu radili. Učiteljima je najvažnije da njihovi učenici razumiju pročitano djelo, da učenici znaju iznijeti kako su doživjeli djelo i da znaju i mogu prepričati postupe likova i smjestiti ih u određen situacije. Čitajući razvijamo dušu i širimo svoje horizonte. Čitanje je jednako važno kao sama hrana koja jača naš organizam. Upravo to nam je i rekao poznati pjesnik Tin Ujević: „ Knjiga nije hrana ali je prava poslastica.“ Nahranimo svoje učenike ljubavlju prema knjigama i oni će zauvijek biti siti. Kao što smo već rekli učitelji su ti koji prenose ljubav prema čitanju na svoje učenike i stoga se oni trebaju dodatno educirati i usavršavati. Upravo iz tog razloga u ovom diplomskom radu navedene su razne kreativne ideje za sat obrade lektire.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)