Pregled bibliografske jedinice broj: 1007900
Promjene u didaktičkom strukturiranju nastave glazbe u Republici Hrvatskoj
Promjene u didaktičkom strukturiranju nastave glazbe u Republici Hrvatskoj // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan Guska, Sandra (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 391-406 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1007900 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene u didaktičkom strukturiranju nastave
glazbe u Republici Hrvatskoj
(Changes in the didactical structuring of Music
classes in the Republic of Croatia)
Autori
Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije
/ Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan Guska, Sandra - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018, 391-406
Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbena nastava, otvoreni kurikulum, didaktičko strukturiranje
(Music class, open curriculum, didactical structuring with the emphasis on the teaching program)
Sažetak
Početkom dvadeset prvog stoljeća, u sklopu reformskih nastojanja usmjerenih prema povećanju učinkovitosti obrazovnog sustava Republike Hrvatske, donesen je Hrvatski nacionalni obrazovni standard sa svrhom da tradicionalni pristup obrazovanju, temeljen na programima i nastavnicima, usmjeri na učenike i razvoj njihovih postignuća. Za glazbenu su nastavu u osnovnoj školi promjene koje je donio HNOS označile početak otvorenog modela, gdje se na temelju obvezne sadržajne jezgre nastavniku omogućava slobodno odabiranje aktivnosti.Smanjenjem opsega gradiva i selekcijom nastavnog sadržaja nastavnici su došli u mogućnost samostalno kreirati nastavni program i provesti poučavanje s realno ostvarivim nastavnim sadržajem. Daljnje značajne promjene u nastavi sustavno se ostvaruju tijekom posljednjih deset godina kurikulumskim usmjerenjem, koje nalaže novo oblikovanje znanja te promjene u organizaciji rada. Značajna smjernica u usklađivanju obrazovnog sustava snovim obrazovnim težnjama ostvarena je donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma, razvojnog dokumenta usmjerenog s prijenosa znanja na razvoj kompetencija. Posljednji, zasad još uvijek nerealiziran, pokušaj unaprjeđivanjaobrazovnog sustava i usklađivanja sa suvremenim odgojno- obrazovnim potrebama i interesima učenika zamišljen je u okviru niza mjera pod zajedničkim nazivom Cjelovita kurikularna reforma. U radu se prikazuje istraživanje koje je provedeno s ciljem utvrđivanja didaktičkog strukturiranja kurikuluma glazbenog obrazovanja u osnovnim školama i gimnazijama s aspekta nastavnog sadržaja na uzorku pojedinih županija Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja ukazuju na problem prevelikog opsega i dubine nastavnog sadržaja u nastavi glazbene kulture i umjetnosti te na nesuglasje između nastavnog programa i glazbenih preferencija učenika. Dobivenim je rezultatima aktualizirana potreba za značajnijim iskorakom nastavnika u pojedinim didaktičkim elementima s ciljem praktičnog oživljavanja otvorenog nastavnog procesa s aktivnim uključivanjem učenika u planiranje i realizaciju nastavnog sata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost