Pregled bibliografske jedinice broj: 1007708
PRILAGODBA NA PRIJELAZ IZ RAZREDNE U PREDMETNU NASTAVU U HRVATSKOM OBRAZOVNOM SUSTAVU: BIOEKOLOŠKI PRISTUP
PRILAGODBA NA PRIJELAZ IZ RAZREDNE U PREDMETNU NASTAVU U HRVATSKOM OBRAZOVNOM SUSTAVU: BIOEKOLOŠKI PRISTUP // 24. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA: KNJIGA SAŽETAKA / Jelić, M. ; Tomas, J. (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 39-39 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1007708 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PRILAGODBA NA PRIJELAZ IZ RAZREDNE U PREDMETNU NASTAVU U HRVATSKOM OBRAZOVNOM SUSTAVU: BIOEKOLOŠKI PRISTUP
(Adaptation during the Transition to Lower Secondary Education: Bioecological Approach)
Autori
Kuterovac Jagodić, G. ; Marušić, I. ; Erceg, I.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
24. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA: KNJIGA SAŽETAKA
/ Jelić, M. ; Tomas, J. - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 39-39
Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
razredna nastava, predmetna nastava, prilagodba na prijelaz, bioekološki pristup
(adaptation, transition to Lower Secondary Education, Bioecological Approach)
Sažetak
Početak formalnog osnovnoškolskog obrazovanja, kao i naredni prijelazi na više razine obrazovanja predstavljaju velike životne promjene kako za učenike, tako i za njihove obitelji, donoseći izazove vezane uz školski uspjeh i socioemocionalni razvoj. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dovodi li prijelaz iz razredne u predmetnu nastavu u osnovnoj školi do smanjenja školskog uspjeha i pada u akademskoj samoefikasnosti učenika te ovise li te promjene o njihovom spolu, kao i identificirati determinante prilagodbe učenika obrazovnoj tranziciji unutar Bronfenbrennerovog bioekološkog modela. Uzorak se sastojao od 860 učenika i učenica koji su sudjelovali u sve tri točke mjerenja od 4. do 5. razreda (90.4% ; 47.7% djevojčica) iz 23 osnovne škole grada Zagreba. U prvoj točki mjerenja sudionici su bili u 4. razredu dobnog raspona od 10 do 11 godina. Primijenjeni instrumenti izrađeni su za potrebe ovog istraživanja koji je dio većeg istraživačkog projekta. Svi podaci prikupljeni su skalama samoprocjene u tri točke mjerenja. Prikupljeni su sljedeći podaci: socioekonomski status, samopercipirana prilagodba na 5. razred, prosjek ocjena na kraju 4. i 5. razreda, nastavnička podrška u 4. i 5. razredu, osjećaji i očekivanja učenika vezani uz prijelaz iz 4. u 5. razred, akademska samoefikasnost u 4. i 5. razredu te roditeljski nadzor učenja, njihova očekivanja vezana uz obrazovanje i zadovoljstvo školskim uspjehom njihova djeteta. Rezultati ukazuju na mnoge važne osobne karakteristike i resurse, kao i čimbenike u mikrosustavima obitelji i škole, osobito na proksimalne procese između učenika i njihovih učitelja i roditelja koji mogu utjecati na različite aspekte prilagodbe ovoj tranziciji. Implikacije rezultata istraživanja odnose se na potrebu osmišljavanja pripremnih aktivnosti za učenike koje očekuje tranzicija na višu razinu obrazovanja i njihove roditelje kako bi se to razdoblje olakšalo, a negativni učinci na dječju samoefikasnost i školsko postignuće umanjili.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2014-09-6757 - Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene (COBRAS) (Boris, Jokic, HRZZ ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb