Pregled bibliografske jedinice broj: 1007623
TALIS 2018: Učitelji, nastavnici i ravnatelji – cjeloživotni učenici: Međunarodno istraživanje učenja i poučavanja
TALIS 2018: Učitelji, nastavnici i ravnatelji – cjeloživotni učenici: Međunarodno istraživanje učenja i poučavanja. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2019 (ostalo)
CROSBI ID: 1007623 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
TALIS 2018: Učitelji, nastavnici i ravnatelji – cjeloživotni učenici: Međunarodno istraživanje učenja i poučavanja
(TALIS 2018: Teachers and school principals - lifelong learners: International study on learning and teaching)
Autori
Markočić Dekanić, Ana ; Markuš Sandrić, Marina ; Gregurović, Margareta
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, ostalo, ostalo
Izdavač
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
Grad
Zagreb
Godina
2019
Stranica
193
ISBN
978-953-7556-69-3
Ključne riječi
TALIS ; OECD ; 2018 ; učitelji i nastavnici ; ravnatelji ; škole ; Hrvatska
(TALIS ; OECD ; 2018 ; teachers ; school principals ; schools ; Croatia)
Sažetak
Teaching and Learning International Survey (TALIS), odnosno Međunarodno istraživanje učenja i poučavanja, prvo je i najveće svjetsko obrazovno istraživanje koje istražuje radne uvjete učitelja i ravnatelja škola te okruženje učenja u školama. TALIS istraživanje provodi se u zemljama članicama Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) i partnerskim zemljama u petogodišnjim ciklusima. Svaki ciklus TALIS istraživanja dobiva ime po godini u kojoj se provodi glavno istraživanje. Prvo TALIS istraživanje provedeno je 2008. godine u sklopu ciklusa TALIS 2008, a Republika Hrvatska priključila se drugom ciklusu istraživanja (TALIS 2013). TALIS 2018 ukupno je treći i najopširniji ciklus koji omogućuje dobivanje dosad najbogatije baze podataka i indikatora o profesionalizmu učitelja i ravnatelja. Osim još većeg broja zemalja sudionica, ovaj se ciklus razlikuje od prethodnih i po tome što su, osim učitelja predmetne nastave i ravnatelja osnovnih škola, u Republici Hrvatskoj po prvi puta svoje stavove i mišljenja podijelili i srednjoškolski nastavnici i ravnatelji. Uz navedeno, ovaj ciklus istraživanja omogućio je i praćenje trendova, odnosno analize promjena u podacima, stavovima, uvjerenjima i percepciji učitelja i ravnatelja koje su se dogodile u proteklih pet godina od priključivanja Republike Hrvatske TALIS istraživanju. Glavna svrha TALIS istraživanja jest prikupiti valjane i usporedive međunarodne podatke o učenju i poučavanju kako bi se zemljama sudionicama pomoglo u evaluaciji i razvoju obrazovne politike koja promiče uvjete za učinkovito učenje i poučavanje. Međunarodne analize podataka prikupljenih u TALIS istraživanju omogućuju zemljama sudionicama identificiranje drugih zemalja koje se suočavaju sa sličnim problemima i izazovima te stjecanje boljeg uvida u različite političke pristupe i obrazovne politike i njihov utjecaj na obrazovno okruženje u školama. U trećem ciklusu TALIS istraživanja sudjelovalo je više od 240 000 učitelja i nastavnika te 13 000 ravnatelja iz 48 zemalja OECD-a i zemalja partnerica. U svakoj zemlji uzorkovano je 200 škola u kojima je 20 učitelja i ravnatelj ispunjavalo zasebni online upitnik u trajanju od 45 do 60 minuta. U Hrvatskoj se u ovome ciklusu ciljnoj populaciji učitelja od 5. do 8. razreda osnovnih škola pridružila i populacija srednjoškolskih nastavnika. Online upitnik ispunilo 3358 učitelja predmetne nastave od 5. - 8. razreda osnovne škole, dok je zaseban online upitnik za ravnatelja ispunilo 188 ravnatelja iz 196 osnovnih škola. Online upitnik za srednjoškolskog nastavnika ispunio je 2661 nastavnik, dok je online upitnik za ravnatelja ispunilo 145 ravnatelja iz 150 srednjih škola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Nacionalni centar