Pregled bibliografske jedinice broj: 1007540
Učestalost korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije učitelja razredne nastave
Učestalost korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije učitelja razredne nastave // Didaktički izazovi III/ Didactic Challenges III- knjiga sažetaka / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.). (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 17-18 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1007540 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učestalost korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije učitelja razredne nastave
(Frequency of Information and Communication Technology Use among Primary School Teachers)
Autori
Batarelo Kokić, Ivana ; Blažević, Ines ; Bulić, Mila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi III/ Didactic Challenges III- knjiga sažetaka
/ Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.). - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 17-18
ISBN
978-953-6965-82-3
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Cjeloživotno obrazovanje ; informacijsko-komunikacijska tehnologija ; učestalost korištenja IKT-a ; razredna nastava ; učitelji
(Lifelong education ; information and communication technology ; frequency of ICT use ; primary school instruction ; teachers)
Sažetak
Korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT-a) jedan je od imperativa odgojno-obrazovnoga sustava, a koji se izravno vezuje uz razvijanje digitalne kompetencije učitelja. U proteklim dvama desetljećima u različitim odgojno-obrazovnim sustavima intenzivno se istražuju ključni aspekti korištenja IKT-a te razvoj digitalne kompetencije učitelja. Rezultati ranije provedenih domaćih i inozemnih istraživanja ukazuju na važnost cjeloživotnog obrazovanja učitelja u području računalne i informacijske pismenosti, ali i nužnost razvoja kompetencije korištenja IKT-a s ciljem poučavanja i učenja. S ciljem utvrđivanja učestalosti korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije u razrednoj nastavi provedeno je istraživanje na reprezentativnom uzorku učitelja razredne nastave Splitsko-dalmatinske županije. Za potrebe istraživanja sastavljen je anketni upitnik koji je ispunilo 484 učitelja te je provedena validacija skale učestalosti korištenja IKT-a. Postupkom eksploratorne faktorske analize utvrđena je dvodimenzionalna faktorska struktura i visoki koeficijent pouzdanosti skale. Nadalje, dobiveni rezultati prikazuju samoprocjenu učestalosti korištenja IKT-a učitelja razredne nastave te razlike u učestalosti korištenja s obzirom na završen stupanj obrazovanja, radno iskustvo, zvanje mentora i savjetnika, razinu procjene osobne IKT kompetencije te način financiranja stručnog usavršavanja. Rezultati ovoga istraživanja mogu poslužiti kao smjernica za približavanje odgojno-obrazovne prakse suvremenim zahtjevima škole, ali i kao pokazatelj za razvoj programa cjeloživotnoga obrazovanja učitelja razredne nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu