Pregled bibliografske jedinice broj: 1007465
Interakcija nastavnika i učenika u nastavi klavira
Interakcija nastavnika i učenika u nastavi klavira // Knjiga sažetaka Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 132-134 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1007465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interakcija nastavnika i učenika u nastavi klavira
(Interaction between students and teachers in piano lessons)
Autori
Škojo, Tihana ; Sabljar, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III
/ Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 132-134
ISBN
978-953-6965-82-3
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava klavira, interakcija nastavnika i učenika, socijalno-emocionalni odnos
(piano lessons, interaction between students and teachers, social and emotional relationship)
Sažetak
Nastava je klavira tradicionalno zasnovana na individualnom socijalnom obliku rada i obilježena je izravnim poučavanjem s naglašenim nastavnikovim ukazivanjem na pogreške u sviranju te upućivanjem kako nešto ispravno svirati. U takvoj se nastavi, pri kojoj nastavnik predstavlja model i poučava demonstracijom, a učenik oponašanjem nastavnikova sviranja nastoji reproducirati zapamćeno uočava dominacija nastavnika i autoritarni stil vođenja nastave. Za razliku od tradicionalne nastave klavira, usmjerene na nastavnika, koja odnos nastavnik- učenik sagledava isključivo kroz metodičke aspekte poučavanja majstora koji prenosi svoja izvodilačka i interpretativna znanja, vještine i umjetničke vrijednost učeniku-naučniku, suvremena nastava klavira, usmjerena na učenika, osim orijentiranosti prema čitavom spektru metoda rada, usmjerenih prema ostvarivanju najpovoljnijih ishoda učenja usklađenih s individualnim mogućnostima i preferencijama učenika, prepoznaje i značaj dvosmjerne interakcije, kao i svih komponenti koje utječu na odnos nastavnika i učenika. Sa svrhom uvida u odlike aktualne nastave klavira, s aspekta interakcije nastavnika i učenika, u radu su istraženi stavovi učenika nižih i srednjih glazbenih škola. Primijenjen je upitnik općih podataka te upitnik u kojemu su ispitani stavovi učenika prema stilu poučavanja nastavnika klavira, odgojno- obrazovnoj komunikaciji koja se odvija na nastavi, socijalno-emocionalnom odnosu između nastavnika i učenika u nastavi klavira te nastavničkoj podršci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku