Pregled bibliografske jedinice broj: 1007350
Divergentno mišljenje u procesu suvremenoga odgoja i obrazovanja
Divergentno mišljenje u procesu suvremenoga odgoja i obrazovanja // Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, vol. 26 No. 1 (2019), 81-98 doi:10.21464/mo.26.1.7 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1007350 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Divergentno mišljenje u procesu suvremenoga odgoja i obrazovanja
(Divergent Thinking in the process of modern Education)
Autori
Kadum, Sandra
Izvornik
Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja (0353-765X) Vol. 26 No. 1
(2019);
81-98
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
divergentno mišljenje ; konvergentno mišljenje ; stvaralaštvo ; suvremeni proces odgoja i obrazovanja
(divergent thinking, convergent thinking, creativity, the contemporary process of education)
Sažetak
U radu se govori o divergentnom mišljenju kao temeljnoj karakteristici stvaralaštva. Za razliku od konvergentnog mišljenja u kojemu je sve usmjereno ka jednom rješenju, divergentno mišljenje traži najraznovrsnija rješenja razmatrane problemske situacije (problema) i pritom su misli raspršene na vrlo raznolika moguća rješenja. Po svojoj naravi divergentno je mišljenje prevratničko i rušilačko, i kao takvo odstupa od postojećih misaonih pravila i obrazaca, unoseći pritom nered u postojeću misaonu skladnost i red. Svim učenicima, posebice onima koji mogu i hoće više, onima koji u odnosu prema svojim vršnjacima mnogo toga čine prije, više, brže, uspješnije, bolje i drugačije i koji imaju dosljedno bolja i viša postignuća, u procesu suvremenog odgoja i obrazovanja valja posvetiti posebnu pažnju, što je moguće ostvariti poticanjem divergentnog mišljenja. I stoga se u suvremenom odgoju i obrazovanju, pored znanstveno- konvergentnog oblikovanja mišljenja, mora ostaviti prostora i za divergentno mišljenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS), Répertoire International de Littérature Musicale (RILM), The Philosopher's Index