Pregled bibliografske jedinice broj: 1007294
Rana logopedska intervencija kod visokoneurorizične djece
Rana logopedska intervencija kod visokoneurorizične djece // Paediatria Croatica, 63 (2019), (Supl 1); 132-136 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1007294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rana logopedska intervencija kod visokoneurorizične djece
(Early speech therapy intervention in children with high neural-risk factors)
Autori
Ivkić, Mirjana ; Brozović, Blaženka
Izvornik
Paediatria Croatica (1330-1403) 63
(2019), (Supl 1);
132-136
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
poremećaj hranjenja, disfagija, visokoneurorizična djeca, rana logopedska intervencija
(feeding disorders, dysphagia, high neural-risk factors, early speech therapy intervention)
Sažetak
Uvod: Hranjenje je jedna od osnovnih životnih potreba i aktivnost koju provodimo tijekom cijeloga života. Međutim, za dijete je hranjenje i puno više od toga. Ono potiče emocionalni i fizički kontakt s majkom te osjećaj ugode koji se stvara uspješnim hranjenjem i zadovoljenjem potrebe za hranom. Preduvjet uspješnog hranjenja je uredan razvoj primarnih oralnih funkcija: sisanja, gutanja, žvakanja i pijenja. Osim toga, potreban je i uredan razvoj adaptivnih i protektivnih refleksa kao i anatomski te funkcionalni integritet različitih organa i organskih sustava. Kod visokoneurorizične djece počeci hranjenja nerijetko su od najranije dobi otežani. Cilj: Cilj rada je prikazati značaj dijagnostičkih i terapijskih postupaka rane logopedske intervencije koji služe pravovremenome dijagnosticiranju i tretiranju teškoća hranjenja-sisanja-gutanja kod visokoneurorizične djece. Zaključak: U kliničkoj se praksi najčešće viđa odgođena spremnost za oralno hranjenje, problemi koordinacije sisanja, gutanja i disanja, usporeno napredovanje u razvojnom miljokazu vještine hranjenja, selektivnost u prihvaćanju raznolike hrane, oralno-motoričko zaostajanje, disfagija, produljeno trajanje obroka te averzivne reakcije na hranjenje. Rana logopedska intervencija usmjerena je na ranu dijagnostiku i terapijsko zbrinjavanje djetetovih teškoća, ali i na rad s roditeljem. Savjetovanje roditelja o optimalnim postupcima hranjenja ima nezamjenjivu ulogu. Potpora roditelju vodit će ka umanjivanju stresa koji uvelike utječe na interakciju roditelj-dijete, a dugoročno i na razvoj djeteta. No potpora će voditi i ka porastu samopouzdanja i sigurnosti u vlastite postupke tijekom hranjenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Logopedija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Blaženka Brozović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus