Pregled bibliografske jedinice broj: 1007097
Jagoda Truhelka i kanon hrvatske (dječje) književnosti
Jagoda Truhelka i kanon hrvatske (dječje) književnosti // Beyond the Canon (of Children's Literature): Book of Abstracts / Narančić Kovač, Smiljana (ur.).
Zagreb : Zadar: Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti ; Sveučilište u Zadru, 2019. str. 140-141 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1007097 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jagoda Truhelka i kanon hrvatske (dječje) književnosti
(Jagoda Truhelka and the Canon of Croatian (Children's) Literature)
Autori
Batinić, Ana ; Lovrić Kralj, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Beyond the Canon (of Children's Literature): Book of Abstracts
/ Narančić Kovač, Smiljana - Zagreb : Zadar : Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti ; Sveučilište u Zadru, 2019, 140-141
ISBN
978-953-57604-4-3
Skup
14th International Child and the Book Conference (CBC2019): Beyond the Canon (of Children’s Literature)
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 08.05.2019. - 10.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
Jagoda Truhelka, kanon hrvatske (dječje) književnosti, književni klasik, popularnost, revalorizacija
(Jagoda Truhelka, canon of Croatian (children's) literature, literary classic, popularity, revaluation)
Sažetak
Cilj je ovoga rada osvijetiliti mjesto hrvatske književnice Jagode Truhelke u okviru hrvatskog književnopovijesnog sustava, polazeći od činjenice da je od velike popularnosti koja ju je pratila u prvim desetljećima 20. stoljeća i priznatog statusa klasika dječje književnosti, u našem stoljeću Truhelka postala gotovo nepoznata. Uzroke takva nesrazmjera pokušat ćemo detektirati pomoću niza unutarknjiževnih ali i izvanknjiževnih istraživačkih uporišta – uključujući biografske podatke iz autobiografskih zapisa i sačuvane korespondencije – preispitujući u tome kontekstu kanon kao estetski, ali i društveno određen sustav književnih „vrhova“ te njegov utjecaj na oblikovanje kolektivnog i osobnog pamćenja (Maurice Halbwachs). Promatrajući Truhelkino književno stvaralaštvo te društveno i pedagoško djelovanje kroz prizmu književne kritike i književnopovijesnih sinteza i pregleda opće nacionalne te specijalizirano dječje književnosti (Ježić, Barac, Frangeš, Šicel, Prosperov Novak, Jelčić, Detoni-Dujmić, Crnković – Težak, Zima, Majhut i dr.), dakle portreta i prikaza ispisanih za vrijeme njezina aktivnog rada i onih nastalih nakon njezine smrti 1957. godine, nastojat ćemo razjasniti probleme revalorizacije klasika. Izvanknjiževni razlozi poput prešućivanja autoričina djela te cenzuriranja ponovljenih izdanja rezultirali su njezinim nestankom iz individualnog, a time i kolektivnog pamćenja a današnji napori usmjereni na vraćanje svijesti o (kanonskoj?) vrijednosti njezina opusa, osim na razini književnoteorijskih radova, nisu polučili veći uspjeh.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti,
Učiteljski fakultet, Zagreb