Pregled bibliografske jedinice broj: 1007042
Stigmatizacija djece s poremećajem pozornosti i hiperaktivnošću
Stigmatizacija djece s poremećajem pozornosti i hiperaktivnošću, 2019., diplomski rad, diplomski, Studij sestrinstva, Zagreb
CROSBI ID: 1007042 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stigmatizacija djece s poremećajem pozornosti i
hiperaktivnošću
(Stigmatization of children with attention disorder
and hyperactivity)
Autori
Dugeč, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Studij sestrinstva
Mjesto
Zagreb
Datum
14.06
Godina
2019
Stranica
41
Mentor
Puntarić, Dinko
Ključne riječi
Stigma ; stigmatizacija ; poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću ; djeca
(Stigma ; stigmatization ; attention deficit hyperactivity disorder ; children)
Sažetak
Neurorazvojni poremećaj pozornosti praćen hiperaktivnošću, jedan je od najčešće dijagnosticiranih poremećaja današnjice u dječjoj i adolescentnoj dobi, a nerijetko i kod odraslih. Razlikujemo poremećaj pozornosti (engl. Attention Deficit Disorder- ADD) od poremećaja pozornosti praćenog s hiperaktivnošću (engl. Attention Deficit Hyperactivity Disorder - ADHD). Stigmatizacija djece oboljele od tog poremećaja sve je prisutnija u svakodnevnom životu zbog visokih zahtjeva okoline i niske tolerancije. Svakodnevno se olako spominje i pridodaje dijagnoza hiperaktivnosti kao stigma djeci koja su zaigrana, motorički nemirna, željna pažnje, agresivna, nezainteresirana ili jednostavno emocionalno nezrela za okolinu u današnje vrijeme. U ovom radu opisane su i pojašnjene definicije i značenje poremećaja, opisani potencijalni uzroci, omogućeno lakše prepoznavanje simptoma, postavljanje dijagnoze od strane multidisciplinarnog tima uz prateću kliničku sliku, mogućnosti liječenja i/ili uspostavljanja kontrole nad poremećajem i u konačnici opisan težak i dug put prihvaćanja i adaptacije samih pacijenata i njihovih obitelji na postavljenu dijagnozu. Prati put odrastanja djece s poremećajem pozornosti od predškolske i školske dobi do adolescencije pun osuda, neprihvaćanja, izrugivanja, odbacivanja i dodatnog narušavanja ionako niskog samopouzdanja. Cilj rada je senzibilizirati društvo prema oboljelima od poremećaja pomanjkanja pozornosti, poboljšati komunikaciju uz prihvaćanje njihovih poteškoća, educirati roditelje, širu obitelj i sve one koje susreću putem svog odrastanja kroz odgojno- obrazovne ustanove te olakšati njihov životni put.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita