Pregled bibliografske jedinice broj: 1006822
Informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT) u interdisciplinarnom okruženju nastave jezika
Informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT) u interdisciplinarnom okruženju nastave jezika // Izazovi učenja stranoga jezika u osnovnoj školi / Vrhovac, Y. ; Berlengi Kapučin, V. ; Geld, R. ; Jelić, A. B. ; Letica Krevelj, S. ; Mardečić, S. ; Lütze-Miculinić, M. (ur.).
Zagreb: Naklada Ljevak, 2019. str. 446-461
CROSBI ID: 1006822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT) u interdisciplinarnom okruženju nastave jezika
(Information and communication technologies (ICT) in interdisciplinary environment of language education)
Autori
Seljan, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Izazovi učenja stranoga jezika u osnovnoj školi
Urednik/ci
Vrhovac, Y. ; Berlengi Kapučin, V. ; Geld, R. ; Jelić, A. B. ; Letica Krevelj, S. ; Mardečić, S. ; Lütze-Miculinić, M.
Izdavač
Naklada Ljevak
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
446-461
ISBN
978-953-355-285-9
Ključne riječi
informacijske i komunikacijska tehnologija (IKT), obrazovanje, primjena računala u nastavi jezika
(information and communication technology (ICT), education, computer-assisted language leraning (CALL))
Sažetak
U radu je prikazan razvoj područja primjene računala u nastavi jezika (eng. Computer-Assisted Language Learning, CALL). Uz kronološki prikaz razvoja područja (bihevioristička faza, komunikativna, integrativna, inteligentna), analiziraju se mogućnosti primjene IKT, integracija u nastavno okruženje i mogućnosti interakcije. Prikazane su podjele edukativnog softvera s obzirom na različite kriterije (namjena, otvorenost, dostup, interkativnost, i dr.) i neke od češćih primjena IKT-a u nastavi jezika. Analiziraju mogućnosti primjene sustava za e-učenje u obrazovanju općenito, posebno u nastavi jezika s analizom razvoja jezičnih vještina, mogućnosti primjene kroz računalno-posredovanu komunikaciju, multimedijski programski paketi, primjena autorskih alata za izradu novih sadržaja i mogućnosti multimedijskog online testiranja. U radu su prikazane samo neke od mogućnosti koje donosi informacijska i komunikacijska tehnologija u interdisciplinarnom formalnom i neformalnom nastavnom okruženju, kao i izazovi koji se postavljaju pred nastavnika. Razvojem IKT-a mijenja se pristup poučavanju u formalnom i neformalnom okruženju, organizacija nastave i mogućnosti interakcije, uglavnom u komplementarnom pristupu s tradicionalnim načinom poučavanja te se omogućuje, pored postojećih, i stjecanje novih kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti