Pregled bibliografske jedinice broj: 1006566
Etnički identitet i unutargrupne norme o kontaktu kao odrednice međuetničkih stavova adolescenata
Etnički identitet i unutargrupne norme o kontaktu kao odrednice međuetničkih stavova adolescenata // Knjiga sažetaka
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 160-160 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1006566 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etnički identitet i unutargrupne norme o kontaktu kao odrednice međuetničkih stavova adolescenata
(Ethnic identity and in-group norms about contact as determinants of interethnic relations of adolescents)
Autori
Kapović, Iva ; Pehar, Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ - , 2019, 160-160
Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
norme o kontaktu, etnički identitet, etnička distanca, grupni status
(norms about contact, ethnic identity, ethnic distance, group status)
Sažetak
Društvene norme su snažne odrednice odnosa među pripadnicima različitih društvenih grupa, a novija istraživanja upućuju na posebnu važnost normi koje opisuju i propisuju prihvatljive kontakte s pripadnicima vanjske grupe. Budući da snažna identifikacija s grupom općenito čini njene pripadnike podložnijima utjecaju grupnih normi, očekivano je da izraženost etničkog identiteta moderira odnos unutargrupnih normi i međuetničkih stavova. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati odnos etničkog identiteta te percipiranih vršnjačkih i obiteljskih normi o kontaktu u predviđanju etničke distance kod adolescenata, te provjeriti postoje li razlike u navedenim konstruktima s obzirom na grupni status i kontekst školovanja. U istraživanju je sudjelovalo 296 učenika, pripadnika većine te dvije nacionalne manjine koji pohađaju javnu i tri vjerske srednje škole u Zagrebu. Regresijska analiza pokazala je da etnički identitet moderira vezu obiteljskih normi i etničke distance, ali ne i vezu vršnjačkih normi i etničke distance. Što se adolescenti više identificiraju s vlastitom etničkom grupom, to percepcija manje podržavajućih obiteljskih normi o međuetničkom kontaktu predviđa veću etničku distancu. Nadalje, rezultati su pokazali da pripadnici manjine procjenjuju vršnjačke i obiteljske norme više podržavajućima od pripadnika većine. Učenici većinske vjerske škole snažnije se identificiraju s vlastitim narodom od učenika iz većinske javne škole, te u odnosu na učenike iz ostalih škola, pokazuju veću razinu etničke distance. Ovi rezultati sugeriraju da su roditelji ključni normativni utjecaj na koji se adolescenti usmjeravaju kada iz pozicije identifikacije s vlastitom grupom razmišljaju o svojim odnosima s drugim etničkim grupama, ali i da je pri proučavanju odnosa različitih etničkih grupa važno uzeti u obzir kontekst u kojem se oni odvijaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-4499 - Integracijski procesi većine i manjine u etnički mješovitim zajednicama: uloga međuetničkog kontakta, percipirane prijetnje i socijalnih normi (IntegraNorm) (HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb