Pregled bibliografske jedinice broj: 1006427
Istraživački pristupi lažnim vijestima – kako uz pomoć big data razotkriti trolove?
Istraživački pristupi lažnim vijestima – kako uz pomoć big data razotkriti trolove? // Vjerodostojnost medija: Doba lažnih informacija / Hrnjić Kuduzović, Zarfa ; Kulić, Milica ; Jurišić, Jelena (ur.).
Tuzla: Filozofski fakultet Sveučilišta u Tuzli, 2019. str. 101-116
CROSBI ID: 1006427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživački pristupi lažnim vijestima – kako uz
pomoć big data razotkriti trolove?
(Research Approaches to Fake News - How to Discover
Trolls with the Help of Big Data?)
Autori
Car, Viktorija ; Matas, Gordan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Vjerodostojnost medija: Doba lažnih informacija
Urednik/ci
Hrnjić Kuduzović, Zarfa ; Kulić, Milica ; Jurišić, Jelena
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Tuzli
Grad
Tuzla
Godina
2019
Raspon stranica
101-116
ISBN
978-9958-612-24-4
Ključne riječi
online mediji ; društvene mreže ; lažne vijesti ; lažne informacije ; trolovi ; big data
(online media ; social networks ; fake news ; false information ; trolls ; big data)
Sažetak
Pojavnost i sve veća svakodnevna prisutnost lažnih vijesti (eng. fake news) odnosno lažnih informacija na društvenim mrežama i u online medijima jedna su od prijetećih obilježja današnjeg internetskog doba. Zabrinutost zbog utjecaja ovoga fenomena prisutna je diljem svijeta. Krajem listopada 2017. predstavnici Facebooka, Twittera i Googlea bili su pozvani na saslušanje u Kongres SAD-a zbog trenda objavljivanja lažnih vijesti na društvenim mrežama (Jenkins, 2018). U obje društvene mreže identificirano je nekoliko desetaka tisuća lažnih korisničkih računa koji su ubzo izbrisani. Međutim, neprestano se pojavljuju novi načini tendencioznog objavljivanja lažnih informacija. Europska komisija najavljuje strožu kontrolu objavljivanja sadržaja na internetu i ne nailazi na veliku podršku javnosti budući da je pritom riječ o ograničavanju slobode govora i izražavanja. U ovom članku cilj nam je opisati metodološki pristup koji analizom korisničkih praksi na temelju informacija iz velikih baza podataka (eng. big data) može pomoći razotkrivanju autora lažnih vijesti i trolova. Objasnit ćemo zašto tradicionalni pristup post festum analize sadržaja objava i komentara na društvenim mrežama ne može zadovoljiti znanstveno- istraživačke potrebe vezane za ovaj fenomen. Raspravit ćemo zašto je potrebno u kontekstu ovog novog metodološkog pristupa razvijati nove istraživačke metode i istraživačke alate za istraživanje korisničkih praksi na društvenim mrežama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu