Pregled bibliografske jedinice broj: 1006324
Istraživanja o socijalnom uključivanju djece i mladih s ADHD-om u Hrvatskoj
Istraživanja o socijalnom uključivanju djece i mladih s ADHD-om u Hrvatskoj // Knjiga sažetaka 1. međunarodne konferencije o ADHD-u "Od stigme do uspjeha", 1.-2.12.2017., Zagreb
Zagreb, Hrvatska, 2017. str. 11-11 (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1006324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanja o socijalnom uključivanju djece i mladih s ADHD-om u Hrvatskoj
(Research on the Social Inclusion of Children and Adolescents with ADHD in Croatia)
Autori
Sekušak-Galešev, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka 1. međunarodne konferencije o ADHD-u "Od stigme do uspjeha", 1.-2.12.2017., Zagreb
/ - , 2017, 11-11
Skup
1. međunarodne konferencije o ADHD-u "Od stigme do uspjeha"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.12.2017. - 02.12.2017
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
ADHD ; deficit pažnje ; hiperaktivni poremećaj ; djeca ; mladi
(ADHD ; attention deficit ; hyperactivity disorder ; children ; adolescents)
Sažetak
Na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu se tijekom posljednjih desetljeća provode znanstveni projekti/istraživanja kojima se poseban naglasak stavlja na ispitivanje pretpostavki i kvalitete uključivanja u sve tri razine odgoja i obrazovanja djece i mladih s različitim teškoćama i invaliditetom pa tako i s ADHD-om. Dobiveni rezultati nam daju odgovore na neka vrlo specifična ali i opća pitanja , npr. o broju uključene djece i učenika u predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski sustav odgoja i obrazovanja, kvaliteti socijalnog uključivanja, lokalnim resursima ali i resursima ustanova. Tako je utvrđeno da je postotak uključene djece i učenika s utvrđenom dijagnozom ADHD-a u te sustave zabrinjavajuće mali, nasuprot uvriježenom mišljenju okoline da se radi o poremećaju koji je „moderan, odjednom ga sva djeca imaju a nije ni stvaran“. Istraživanja o samopoimanju nam potvrđuju do sada poznate činjenice koje se dijelom podudaraju sa svjetskom rezultatima ali nas i rastužuju jer pokazuju da učenici s ADHD- om osim što imaju lošije samopoštovanje u odnosu na vršnjake bez teškoća, misle o sebi lošije u odnosu na vršnjake s nekim drugim teškoćama (npr. disleksijom). Istraživanja u odnosu na izloženost nasilju ili činjenje nasilja također su u jednoj mjeri sukladna sa rezultatima u svijetu i potvrđuju veću učestalost takvih problema kod djece s ADHD-om. Svrha ovdje navedenih i brojnih drugih istraživanja nije samo utvrditi činjenice nego potaknuti promjene u postojećoj legislativi i praksi te kroz djelovanje u zajednici osnažiti odgajatelje, učitelje, stručne suradnike i sve one koji često bez dovoljno resursa nastoje uključiti djecu i mlade s ADHD- om u redovne odgojno obrazovne uvjete, njihove najbliže vrtiće i škole, omogućiti im da razvijaju svoje talente i vještine i tako im omogućiti da kvalitetno odrastaju zajedno sa svojim vršnjacima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Snježana Sekušak Galešev
(autor)