Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1006251

Komercijalni i art film u Indiji : kratki pregled osnovnih smjernica


Borjan, Etami
Komercijalni i art film u Indiji : kratki pregled osnovnih smjernica // Hrvatski filmski ljetopis, 22 (2016), 88; 5-11 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1006251 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komercijalni i art film u Indiji : kratki pregled osnovnih smjernica
(Commercial and art cinema in India : a short overview)

Autori
Borjan, Etami

Izvornik
Hrvatski filmski ljetopis (1330-7665) 22 (2016), 88; 5-11

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
indijski art film ; Bollywood ; Satyajit Ray ; Guru Dutt ; Bimal Roy
(Indian art cinema ; Bollywood ; Satyajit Ray ; Guru Dutt ; Bimal Roy)

Sažetak
Indijski film postao je popularan na Zapadu zahvaljujući art filmovima Satyajit Raya i uspjehu na filmskim festivalima diljem svijeta. Međutim, ta vrsta filma u početku nije fascinirala domaću publiku koja je puno više gledala komercijalne filmove. Nakon razvoja filmske industrije u Bombayu, fenomen indijskog masala filma i Bollywooda proširio se u cijelom svijetu i postao dijelom globalnog mainstream filma. Kroz povijest indijskog filma postojale su dvije tradicije koje su i danas prisutne: komercijalni i art film. Komercijalni filmovi su najčešće melodrame, s elementima mjuzikla, s jasnom i jednostavnom ideološkom porukom. Art filmovi zauzimaju mali postotak u ukupnoj produkciji, bave se aktualnim društveno- političkim temama i inspiriraju se europskim filmskim nasljeđem, najčešće talijanskim neorealizmom, za razliku od komercijalnih filmova koji uglavnom crpe teme iz tradicionalne književnosti i izvedbenih umjetnosti. Art film puno je bliži indijskoj stvarnosti od komercijalnog filma koji se uglavnom temelji na bajkovitoj strukturi s dosta izmišljenih elemenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Etami Borjan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Borjan, Etami
Komercijalni i art film u Indiji : kratki pregled osnovnih smjernica // Hrvatski filmski ljetopis, 22 (2016), 88; 5-11 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Borjan, E. (2016) Komercijalni i art film u Indiji : kratki pregled osnovnih smjernica. Hrvatski filmski ljetopis, 22 (88), 5-11.
@article{article, author = {Borjan, Etami}, year = {2016}, pages = {5-11}, keywords = {indijski art film, Bollywood, Satyajit Ray, Guru Dutt, Bimal Roy}, journal = {Hrvatski filmski ljetopis}, volume = {22}, number = {88}, issn = {1330-7665}, title = {Komercijalni i art film u Indiji : kratki pregled osnovnih smjernica}, keyword = {indijski art film, Bollywood, Satyajit Ray, Guru Dutt, Bimal Roy} }
@article{article, author = {Borjan, Etami}, year = {2016}, pages = {5-11}, keywords = {Indian art cinema, Bollywood, Satyajit Ray, Guru Dutt, Bimal Roy}, journal = {Hrvatski filmski ljetopis}, volume = {22}, number = {88}, issn = {1330-7665}, title = {Commercial and art cinema in India : a short overview}, keyword = {Indian art cinema, Bollywood, Satyajit Ray, Guru Dutt, Bimal Roy} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font