Pregled bibliografske jedinice broj: 1006250
Dokumentaristički opus Vittoria De Sete između etnografije i klasičnog dokumentarizma
Dokumentaristički opus Vittoria De Sete između etnografije i klasičnog dokumentarizma // Hrvatski filmski ljetopis, 22 (2016), 86-87; 95-110 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1006250 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dokumentaristički opus Vittoria De Sete između
etnografije i klasičnog dokumentarizma
(Documentary films of Vittorio De Seta between
ethnography and traditional documentary)
Autori
Borjan, Etami
Izvornik
Hrvatski filmski ljetopis (1330-7665) 22
(2016), 86-87;
95-110
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dokumentarni film ; Vittorio De Seta ; etnografski film ; talijanski jug na filmu
(documentary cinema ; ethnographic film ; Vittorio De Seta ; Italian South on screen)
Sažetak
Vittorio De Seta jedan je od najpoznatijih talijanskih redatelja koji se proslavio 50-tih godina zahvaljujući seriji dokumentarnih filmova snimljenih u južnim talijanskim pokrajinama. Po svom stilu i režiji bio je vrlo blizak talijanskom filmskom neorealizmu, premda se nikada nije službeno priklonio tom neformalnom poslijeratnom pokretu. Budući da u Italiji nije postojala jaka škola dokumentarnog filma, Vittorio De Seta je crpio inspiraciju za svoje filmove djelomično iz talijanskog verizma, slikarstva, te filmova poznatih svjetskih dokumentarista kao što su Robert J. Flaherty i John Grierson. Teme njegovih filmova dolaze iz književnosti, ali su i velikim dijelom inspirirane istraživanjima poznatog talijanskog etnologa Ernesta De Martina koji se bavio magijskim fenomenima u ruralnim talijanskim pokrajinama. U kompoziciji kadrova i fotografiji vidi se utjecaj talijanskog slikara Guttusa. Narativna struktura De Setinih filmova te motiv čovjekove neprestane borbe s prirodom inspirirani su Flahertyevim filmovima. Na De Setinu metodu snimanja najviše su utjecala teorijska djela poznatog scenarista neorealističkih filmova, Cesarea Zavattinija, koji se zalagao za puno direktniji i spontaniji pristup stvarnosti, na tragu onoga što danas nazivamo direct cinema, nego što su to imali filmovi koje danas smatramo okosnicom talijanskog neorealizma. U ovom članku analiziran je samo dokumentaristički opus Vittoria De Sete te osnovne smjernice njegove poetike i stila.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI