Pregled bibliografske jedinice broj: 1006065
Atributi obmane u naslovima članaka o turizmu na istarskim portalima
Atributi obmane u naslovima članaka o turizmu na istarskim portalima // Medijski dijalozi, XII (2019), 34; 223-247 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1006065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Atributi obmane u naslovima članaka o turizmu na
istarskim portalima
(Deception Attributes within the Titles of Tourism
Articles at the Istrian News Portal)
Autori
Vukić, Tijana ; Maras Benassi, Hermina
Izvornik
Medijski dijalozi (1800-7074) XII
(2019), 34;
223-247
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
analiza jezično-stilskih značajki, atributi obmane, Istarska županija, izvještavanje, lažne vijesti, news portali
(deception attributes, fake news, news portals, Istrian County, language style analysis, reporting)
Sažetak
Internet je u 2019. godini najkorišteniji medij u Hrvatskoj, a lokalni news portali su najčešći izvor praćenja lokalnih vijesti turističkih informacija o destinaciji, jer se one teško pronalaze drugdje. Kako je turizam najplodonosnija grana gospodarstva u Istri i njezin razvoj utječe na sve njezine žitelje, ali i turiste, pretpostavili smo da će to biti kontroverzna tema. Cilj ovoga rada je, stoga, bio jezično-stilskom analizom istražiti koliko su i kako u naslovima članaka o turizmu na trima istarskim news portalima (glasistre.hr, istarski.hr i porestina.info) u periodu od travnja 2018. do travnja 2019. prisutni atributi obmane koji upućuju na postojanje lažnih vijesti. Analiza je provedena s obzirom na devet vrsta atributa od kojih neki ukazuju na to da je izvještavanje o turizmu u službi politike, a drugi snažno indiciraju sklonost novinarskoj subjektivnosti, senzacionalizmu, ukazivanju na važnost određenog sadržaja te navode čitatelje na emotivnu angažiranost. Premda je početna pretpostavka da svaki pronađeni naslov ima makar jedno obilježje obmane odbačena, to je slučaj u čak 99, 98% naslova. Sve to i činjenica da je iznimno malo radova koji se u Hrvatskoj bave ovom ili sličnom temom, ukazuje na povećanu potrebu znanstvenog istraživanja medijskoga sadržaja u kontekstu lažnih vijesti te žurnu korekciju novinarske prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti