Pregled bibliografske jedinice broj: 1006055
Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive
Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive // Metodički ogledi, 26 (2019), 1; 7-31 doi:10.21464/mo.26.1.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1006055 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive
(Educational Values and Teacher's Identity from Students, Parents and Teachers' Perspective)
Autori
Diković, Marina ; Plavšić, Marlena
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 26
(2019), 1;
7-31
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastavnička profesija ; Korthagenov model ; nastavnici ; nastavnički identitet ; roditelji ; učenici
(teaching profession ; Korthagen’s model ; teachers ; teacher’s identity ; parents ; students)
Sažetak
U Hrvatskoj i svijetu manji je dio nastavničkoga kadra koji smatra da je nastavnička profesija cijenjena. Većina se autora i autorica slaže da bi jačanje nastavničkoga identiteta moglo pomoći podizanju vrijednosti obrazovanja. Ciljevi istraživanja bili su: ispitati na koje načine obrazovanje doprinosi kvaliteti života i koje su prednosti nastavničke profesije, ispitati doživljaj statusa nastavničke profesije i promjena u obrazovnom sustavu te utvrditi motivaciju za nastavničku profesiju. Uzorak je obuhvaćao 74 učenika i učenica osnovnih i srednjih škola, 73 roditelja, 38 studenata i studentica nastavničkih studija te 35 osnovnoškolskih i srednjoškolskih nastavnika i nastavnica. Rezultati se interpretiraju u kontekstu Korthagenovog modela te pokazuju da nastavnici i nastavnice više spominju obilježja nastavničkoga identiteta koja se dotiču temeljnih vrijednosti, dok roditelji i učenici više spominju obilježja ponašanja i kompetencija. Zadaća je inicijalnoga obrazovanja nastavnika i nastavnica poticati mlade na promišljanje o vrijednostima nastavničke profesije jer će time cijeniti i poticati razvijanje vrijednosti nastavničkoga identiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS), Répertoire International de Littérature Musicale (RILM), The Philosopher's Index