Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1006055

Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive


Diković, Marina; Plavšić, Marlena
Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive // Metodički ogledi, 26 (2019), 1; 7-31 doi:10.21464/mo.26.1.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1006055 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive
(Educational Values and Teacher's Identity from Students, Parents and Teachers' Perspective)

Autori
Diković, Marina ; Plavšić, Marlena

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 26 (2019), 1; 7-31

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nastavnička profesija ; Korthagenov model ; nastavnici ; nastavnički identitet ; roditelji ; učenici
(teaching profession ; Korthagen’s model ; teachers ; teacher’s identity ; parents ; students)

Sažetak
U Hrvatskoj i svijetu manji je dio nastavničkoga kadra koji smatra da je nastavnička profesija cijenjena. Većina se autora i autorica slaže da bi jačanje nastavničkoga identiteta moglo pomoći podizanju vrijednosti obrazovanja. Ciljevi istraživanja bili su: ispitati na koje načine obrazovanje doprinosi kvaliteti života i koje su prednosti nastavničke profesije, ispitati doživljaj statusa nastavničke profesije i promjena u obrazovnom sustavu te utvrditi motivaciju za nastavničku profesiju. Uzorak je obuhvaćao 74 učenika i učenica osnovnih i srednjih škola, 73 roditelja, 38 studenata i studentica nastavničkih studija te 35 osnovnoškolskih i srednjoškolskih nastavnika i nastavnica. Rezultati se interpretiraju u kontekstu Korthagenovog modela te pokazuju da nastavnici i nastavnice više spominju obilježja nastavničkoga identiteta koja se dotiču temeljnih vrijednosti, dok roditelji i učenici više spominju obilježja ponašanja i kompetencija. Zadaća je inicijalnoga obrazovanja nastavnika i nastavnica poticati mlade na promišljanje o vrijednostima nastavničke profesije jer će time cijeniti i poticati razvija­nje vrijednosti nastavničkoga identiteta.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Marina Diković (autor)

Avatar Url Marlena Plavšić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Diković, Marina; Plavšić, Marlena
Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive // Metodički ogledi, 26 (2019), 1; 7-31 doi:10.21464/mo.26.1.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Diković, M. & Plavšić, M. (2019) Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive. Metodički ogledi, 26 (1), 7-31 doi:10.21464/mo.26.1.4.
@article{article, author = {Dikovi\'{c}, Marina and Plav\v{s}i\'{c}, Marlena}, year = {2019}, pages = {7-31}, DOI = {10.21464/mo.26.1.4}, keywords = {nastavni\v{c}ka profesija, Korthagenov model, nastavnici, nastavni\v{c}ki identitet, roditelji, u\v{c}enici}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.26.1.4}, volume = {26}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Vrijednosti obrazovanja i nastavni\v{c}ki identitet iz u\v{c}eni\v{c}ke, roditeljske i nastavni\v{c}ke perspektive}, keyword = {nastavni\v{c}ka profesija, Korthagenov model, nastavnici, nastavni\v{c}ki identitet, roditelji, u\v{c}enici} }
@article{article, author = {Dikovi\'{c}, Marina and Plav\v{s}i\'{c}, Marlena}, year = {2019}, pages = {7-31}, DOI = {10.21464/mo.26.1.4}, keywords = {teaching profession, Korthagen’s model, teachers, teacher’s identity, parents, students}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.26.1.4}, volume = {26}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Educational Values and Teacher's Identity from Students, Parents and Teachers' Perspective}, keyword = {teaching profession, Korthagen’s model, teachers, teacher’s identity, parents, students} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS), Répertoire International de Littérature Musicale (RILM), The Philosopher's Index


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font