Pregled bibliografske jedinice broj: 1005919
Potrošačka kultura i ekonomija identiteta: Potrošački mentaliteti i interdisciplinarna približavanja
Potrošačka kultura i ekonomija identiteta: Potrošački mentaliteti i interdisciplinarna približavanja // Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu, 74 (2019), 2; 217-231 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1005919 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potrošačka kultura i ekonomija identiteta: Potrošački mentaliteti i interdisciplinarna približavanja
(Consumer culture and identity economics Consumer mentalities and interdisciplinary approaches)
Autori
Mihaljević, Lucija ; Jalšenjak, Borna
Izvornik
Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu (0351-3947) 74
(2019), 2;
217-231
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ekonomija identiteta, potrošačka kultura, procesi identifikacije, socioekonomska struktura, objektivizacija, robna kuća, trgovački centar
(identity economics, consumer culture, identification processes, socioeconomic structure, objectification, department store, shopping mall)
Sažetak
Rad predstavlja doprinos raspravama o potrošačkoj kulturi u hrvatskom kontekstu. Uspoređujući paradigmu ekonomije identiteta kako se ona pojavljuje u ekonomskoj teoriji na prijelazu milenija, s antropološkim konceptima poput objektivizacije kulture, ukusa kao sredstva društvenoga razlikovanja i potrošnje kao izraza hijerarhije vrijednosti, ilustriraju se interdisciplinarna približavanja koja postuliraju klasičan kulturno–antropološki pojam identiteta u ekonomske analize. Na temelju narativnih empirijskih podataka prikazuje se kreativan karakter identifikacijskih procesa i nužnost pripisivanja performativnoga značenja ekonomskim praksama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Filozofija, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus