Pregled bibliografske jedinice broj: 1005756
Znanstveni diskurs informacijske pismenosti i zapošljivosti diplomiranih
Znanstveni diskurs informacijske pismenosti i zapošljivosti diplomiranih, 2018., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1005756 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanstveni diskurs informacijske pismenosti i zapošljivosti diplomiranih
(Scientific discourse of information literacy and graduate employability)
Autori
Bušelić, Vjeran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
07.12
Godina
2018
Stranica
332
Mentor
Izv. prof. dr. sc. Mihaela Banek Zorica
Ključne riječi
Informacijska pismenost, diplomandska zapošljivost, zapošljivost, znanstveni diskurs, bibliometrija, ko-citatna analiza, analiza supojavnosti riječi
(Information literacy, graduate employability, employability, scientific discourse, bibliometrics, co-citation analysis, co-word analysis)
Sažetak
Tema disertacije je analiza znanstvenog diskursa diplomandske zapošljivosti iz perspektive informacijske pismenosti. Kroz postavljene hipoteze pokazano je vrlo slabo, gotovo zanemarivo prisustvo teme diplomandske zapošljivosti u znanstvenom diskursu informacijskih znanosti. Potom je provedena sveobuhvatna, vrlo detaljna i opsežna bibliometrijska analiza domene zapošljivosti kako bi se identificirala i pobliže analizirala područja koja govore o diplomandskoj zapošljivosti, vremenskim razdobljima te autorima i člancima od najvećeg utjecaja u kontekstu ključnih pojmova diskursa diplomandske zapošljivosti. U segmentu analize i usporedbe diskursa koji vlada u domenama zapošljivosti i informacijske pismenosti, načinjena je analiza supojavnosti riječi, identificirani su osnovni pojmovi koji se vezuju uz diplomandsku zapošljivost, načinjena njihova stabla taksonomije u područjima diplomandske zapošljivosti i identificirani su oblici, vremenska pojavnost i učestalost njihovih pojava. U usporednoj analizi obaju domena, pokazane su razlike odnosa dvaju ključnih pojmova – vještine i kompetencije. Na taj je način značajno proširena znanstvena spoznaja područja informacijske pismenosti u cilju jačeg povezivanja koncepata i modela informacijske pismenosti visokoškolskog obrazovanja i onih informacijske pismenosti na radnom mjestu. Rezultat analize diskursa diplomandske zapošljivosti daje znanstveno utemeljenu podlogu za usuglašavanje pojmova i konteksta kako se koriste u domeni zapošljivosti, čime je osigurana mogućnost izravnog mapiranja pojedinih zajedničkih elemenata iz različitih domena, primarno obrazovno - akademskog i poslovnog sektora. Direktna posljedica može biti proširenje i/ili korekcija postojećih modela u oba segmenta: izgradnjom modela informacijske pismenosti u segmentu prelaska iz sustava visokoškolskog obrazovanja prema zapošljivosti, kroz približavanje postojećih modela informacijske pismenosti u sustavu visokoškolskog obrazovanja s modelima informacijske pismenosti na radnom mjestu ; te produbljivanjem postojećih modela zapošljivosti relevantnim elementima modela informacijske pismenosti, uključivanjem koncepata vještina za XXI. stoljeće, u duhu promjena koje donosi ekonomija bazirana na znanju i uslugama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Tehničko veleučilište u Zagrebu