Pregled bibliografske jedinice broj: 1005646
Medij fotografije u nastavi likovne kulture
Medij fotografije u nastavi likovne kulture, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Odsjek za učitelje, Zadar
CROSBI ID: 1005646 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medij fotografije u nastavi likovne kulture
(Media of photography in art education)
Autori
Matić, Antonela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Odsjek za učitelje
Mjesto
Zadar
Datum
11.12
Godina
2018
Stranica
70
Mentor
Đira, Marina
Ključne riječi
fotografija ; fotografski postupci ; analogna i digitalna fotografija ; digitalna fotomontaža ; fotoosjetljivi papir ; crtani film ; fotostrip
(photos ; photographic procedures ; analogue and digital photo, digital photomontage ; photo-sensitive paper ; cartoon ; photostrip)
Sažetak
Uz pomoć stručne literature u radu je definiran pojam fotografije, prikazana je kratka povijest i razvoj fotografskih postupaka uz doprinos brojnih znanstvenika i umjetnika. Fotografija iza sebe ima dugu povijest kroz koju se pokušavao riješiti problem trajnog zapisa slike. Naglasak je na kemijskim eksperimentima koji su u 19. st. rezultirali izumima dagerotipije, ambrotipije, ferotipije, kalotipije i sl. Nadalje, opisuje se nastanak fotografije u boji i analogne fotografije na prijelazu iz 19. u 20. st. u čemu je veliku ulogu imao George Eastman s izumom Kodak fotoaparata koji se punio filmom u traci. Razvoj tehnologije je doveo do otkrića digitalne fotografije kojom je fotografija postala lako dostupna i sveprisutna. Spominju se i razne namjene fotografije kao što su umjetnička i dokumentarna fotografija, reklamna fotografija, reprodukcija te eksperimentalna fotografija. Obrađuje se i likovni jezik fotografije u kojem se spominju likovni elementi kao što su točka, crta, ploha, svjetlo-sjena, ton, kolorizam i specifični likovni jezik fotografije kao što su rakurs i plan te okvir (kadar). Praktični dio obuhvaća integriranje medija fotografije na nastavne teme iz Nastavnog plana i programa za likovnu kulturu te analiza uspješnosti istih. To istraživanje je provedeno na nastavnim satima likovne kulture s učenicima prvog, drugog, trećeg i četvrtog razreda. S učenicima prvog razreda izvedena je nastavna tema 'Crtani film', a s učenicima trećeg razreda nastavna tema 'Fotostrip'. Obrađene nastavne teme su usko povezane sa njihovim sadržajem u Nastavnom planu i programu, no u cilju je bilo rad na zadatku učiniti što zanimljivijim, originalnim i kreativnim kako bi učenici kroz to bili uvedeni u razne mogućnosti koje fotografija nudi. U drugom i četvrtom razredu izabran je malo drugačiji pristup. Korištena likovna tehnika bila je nekonvencionalna i originalna. U drugom razredu učenici su uz pomoć fotoosjetljivog papira naučili kako su nastajale prve fotografije a u četvrtom razredu su se uz pomoć računalnog programa 'Paint' bavili digitalnom fotomontažom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti