Pregled bibliografske jedinice broj: 1005478
La imagen de la desaparición
La imagen de la desaparición // I Jornadas Arte, Política y Sociedad. Representación/Representaciones / Universidad Nacional de General Sarmiento, Instituto de Desarrollo Humano (IDH) (ur.).
Buenos Aires: Universidad Nacional de General Sarmiento. Instituto de Desarrollo Humano (IDH), 2008. str. 1-23 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1005478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
La imagen de la desaparición
(The image of the disappearance)
Autori
Camelli, Maria Eva, Quiña, Guillermo ; Luchetti, Maria Florencia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
I Jornadas Arte, Política y Sociedad. Representación/Representaciones
/ Universidad Nacional de General Sarmiento, Instituto de Desarrollo Humano (IDH) - Buenos Aires : Universidad Nacional de General Sarmiento. Instituto de Desarrollo Humano (IDH), 2008, 1-23
Skup
I JORNADAS DE DISCUSIÓN. ARTE, POLÍTICA Y SOCIEDAD REPRESENTACIÓN/REPRESENTACIONES
Mjesto i datum
Buenos Aires, Argentina; Los Polvorines, Argentina, 12.06.2008. - 13.06.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Memoria ; Dictadura ; Cine ; Imagen ; Argentina
(Memory ; Dictatorship ; Cinema ; Image ; Argentina)
Sažetak
Rad se odnosi na dva područja primjene pojma reprezentacije: polje estetske teorije i područje društvenih znanosti. Razumijevajući estetsku percepciju kao društvenu, povijesnu i ideološku produkciju istražuje se zastupljenost nestanka u argentinskom društvu i njegova nazočnost u umjetnosti, kako bi se prikazalo što umjetnički objekti rade u odnosu na tu problematiku, da li ju uzimaju u obzir ili ignoriraju, da li raspravljaju o tome, konsolidiraju li tu temu, itd. Karakterizira se posljednja argentinska vojna diktatura (1976.-1983.), posvećujući posebnu pozornost na odnos terora i modernosti te se pregledaju teoretski pristupi odnosa između slike i odsutnosti. Na temelju toga, diktaturu se analizira kroz sliku nestalih, koja je od obiteljske i privatne sfere došla u političke i umjetničke sfere postavši politički i umjetnički simbol. Prema nekim obilježjima moderne umjetnosti, raspravlja se o upotrebi slike nestanka u argentinskom igranom filmu „Buenos Aires Viceversa“, u režiji Alejandra Agrestija, snimljenog tijekom 1996., a prikazanog 1997. godine, kada se dogodila promjena što se tiče zastupljenosti rasprave o državnom terorizmu i činjenicama političkog nasilja u nedavnoj povijesti. Na kraju, radi se o odnosu između glazbe i slike, gdje se uspoređuje vizualni prikaz i zvučna pripovijed u pjesmi „Desapariciones“, panamskog umjetnika Rubéna Bladesa, a koju je u Argentini popularizirala glazbena grupa „Los Fabulosos Cadillacs“.
Izvorni jezik
Spa