Pregled bibliografske jedinice broj: 1005206
Razvoj leksičke kompetencije u jeziku struke
Razvoj leksičke kompetencije u jeziku struke // 4. međunarodna konferencija "Od teorije do prakse u jeziku struke"
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1005206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj leksičke kompetencije u jeziku struke
(Development of Lexical Competence in ESP)
Autori
Kegalj, Jana ; Borucinsky, Mirjana ; Bratulić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Izvornik
4. međunarodna konferencija "Od teorije do prakse u jeziku struke"
/ - , 2019
Skup
4. međunarodna konferencija "Od teorije do prakse u jeziku struke"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.02.2019. - 23.02.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
jezik struke, višerječni nazivi, znanje o jeziku, znanje o svijetu
(ESP, multi-word lexical units, knowledge of the language, knowledge of the world)
Sažetak
Višerječni su nazivi jedna od osnovnih značajki jezika struke (Kereković 2012: 125) osobito u engleskome jeziku koji je karakterističan po slaganju punoznačnih leksičkih jedinica, a čime se dobiva veća leksička gustoća izričaja. No, upravo zbog toga, takve strukture, zbog visoke razine informativnosti, a zbijenog izraza, otežavaju razumijevanje pisanoga teksta, stoga je njihovo shvaćanje važno u učenju jezika tehničkih struka. Cilj je ovoga rada metodom anketiranja istražiti koliko nam u razumijevanju takvih kompleksnih jezičnih jedinica pomaže naše znanje o svijetu, odnosno enciklopedijsko znanje (Žic-Fuchs 1991: 16), a koliko je ključno znanje o jeziku, odnosno rječničko znanje (Žic-Fuchs, 1991: 16), što je izrazito važno za podučavanje jezika struke, s obzirom da se postavlja pitanje koliko stručnoga znanja mora posjedovati predavač strukovnoga jezika. Istraživanje se provodi na 20 najfrekventnijih višerječnih naziva, sastavljenih od triju ili više članova, odabranih iz korpusa tekstova (tzv. „crawl“ korpus) sastavljenih u alatu Sketch engine, iz područja brodostrojarstva. Anketiranje se provodi na četiri skupine: prvu skupinu čine osobe koje imaju određeno iskustvo rada na brodu te stoga posjeduju znanje o svijetu, ali imaju ograničeno znanje o jeziku, drugu skupinu čine studenti struke koji posjeduju nešto manje znanja o svijetu, ali imaju veće znanje o jeziku, treću skupinu čine nastavnici i predavači engleskoga jezika koji posjeduju znanje o jeziku, ali ne i znanje o svijetu, dok četvrtu skupinu čine predavači engleskoga jezika tehničke struke koji posjeduju oboje. Radom se želi istražiti u kojoj mjeri znanje o jeziku i znanje o svijetu pomažu u razumijevanju višerječnih naziva u struci, što bi u konačnici rezultiralo smjernicama za usvajanje istih, kako za predavače strukovnoga jezika, tako i za studente.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija