Pregled bibliografske jedinice broj: 1005033
Analiza naprezanja pri udaru leda u pretkrilce velikog putničkog aviona
Analiza naprezanja pri udaru leda u pretkrilce velikog putničkog aviona, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 1005033 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza naprezanja pri udaru leda u pretkrilce velikog putničkog aviona
(Stress analysis at hail impact in a large airliner slat structure)
Autori
Badurina Žakan, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
28.03
Godina
2018
Stranica
65
Mentor
Ivančević, Darko
Ključne riječi
Udar leda ; Smoothed-Particle Hydrodynamics ; Coupled Eulerian-Lagrangian ; materijalni model ; pretkrilce
(Hail impact ; Smoothed-Particle Hydrodynamics ; Coupled Eulerian-Lagrangian ; material model ; slat)
Sažetak
Oštećenja nastala udarom tuče stvarna su prijetnja za integritet dijelova konstrukcije zrakoplova kao što su napadni rubovi, nos zrakoplova, i usisnici motora. Iako analiza vremenskih uvjeta smanjuje vjerojatnost udara tuče, ponekad prolaz kroz oluju postaje neizbjeţan i, u takvom slučaju, obvezno je da konstrukcije zrakoplova pokazuju odgovarajuću razinu tolerancije na štetu uzrokovanu udarom tuče. Stoga, kako su eksperimentalni testovi skupi i kompleksni, vaţno je razviti numeričke modele koji u konačnici omogućuju efikasno projektiranje komponenata otpornih na udar tuče. Sukladno tome, u ovom istraţivanju, koristeći Abaqus/Explicit programski paket, korištena su dva numerička pristupa: SPH (eng. Smoothed-Particle Hydrodynamics) model i CEL (eng. Coupled Eulerian Lagrangian) model. U početku istraţivanja provedenih tijekom izrade ovog rada su ova dva modela validirana u odnosu na dokumentirane eksperimentalne testove te su naknadno upotrijebljeni za simulaciju udara tuče u pretkrilce zrakoplova Airbus A320. Zrakoplovne konstrukcije su u sve većim udjelima izraĎene od kompozitnih materijala zbog njihovih prednosti, ponajviše veće specifične čvrstoće i krutosti u odnosu na metalne konstrukcije. Zbog toga su, odgovarajući dijelovi numeričkog modela metalne konstrukcije pretkrilca zamijenjeni kompozitnim materijalom te je napravljena usporedba oštećenja uzrokovanog udarom leda u te dvije različite konstrukcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Darko Ivančević
(mentor)