Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1005033

Analiza naprezanja pri udaru leda u pretkrilce velikog putničkog aviona


Badurina Žakan, Ivan
Analiza naprezanja pri udaru leda u pretkrilce velikog putničkog aviona, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb


CROSBI ID: 1005033 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza naprezanja pri udaru leda u pretkrilce velikog putničkog aviona
(Stress analysis at hail impact in a large airliner slat structure)

Autori
Badurina Žakan, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje

Mjesto
Zagreb

Datum
28.03

Godina
2018

Stranica
65

Mentor
Ivančević, Darko

Ključne riječi
Udar leda ; Smoothed-Particle Hydrodynamics ; Coupled Eulerian-Lagrangian ; materijalni model ; pretkrilce
(Hail impact ; Smoothed-Particle Hydrodynamics ; Coupled Eulerian-Lagrangian ; material model ; slat)

Sažetak
Oštećenja nastala udarom tuče stvarna su prijetnja za integritet dijelova konstrukcije zrakoplova kao što su napadni rubovi, nos zrakoplova, i usisnici motora. Iako analiza vremenskih uvjeta smanjuje vjerojatnost udara tuče, ponekad prolaz kroz oluju postaje neizbjeţan i, u takvom slučaju, obvezno je da konstrukcije zrakoplova pokazuju odgovarajuću razinu tolerancije na štetu uzrokovanu udarom tuče. Stoga, kako su eksperimentalni testovi skupi i kompleksni, vaţno je razviti numeričke modele koji u konačnici omogućuju efikasno projektiranje komponenata otpornih na udar tuče. Sukladno tome, u ovom istraţivanju, koristeći Abaqus/Explicit programski paket, korištena su dva numerička pristupa: SPH (eng. Smoothed-Particle Hydrodynamics) model i CEL (eng. Coupled Eulerian Lagrangian) model. U početku istraţivanja provedenih tijekom izrade ovog rada su ova dva modela validirana u odnosu na dokumentirane eksperimentalne testove te su naknadno upotrijebljeni za simulaciju udara tuče u pretkrilce zrakoplova Airbus A320. Zrakoplovne konstrukcije su u sve većim udjelima izraĎene od kompozitnih materijala zbog njihovih prednosti, ponajviše veće specifične čvrstoće i krutosti u odnosu na metalne konstrukcije. Zbog toga su, odgovarajući dijelovi numeričkog modela metalne konstrukcije pretkrilca zamijenjeni kompozitnim materijalom te je napravljena usporedba oštećenja uzrokovanog udarom leda u te dvije različite konstrukcije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb

Profili:

Avatar Url Darko Ivančević (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Badurina Žakan, Ivan
Analiza naprezanja pri udaru leda u pretkrilce velikog putničkog aviona, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Badurina Žakan, I. (2018) 'Analiza naprezanja pri udaru leda u pretkrilce velikog putničkog aviona', diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Badurina \v{Z}akan, Ivan}, year = {2018}, pages = {65}, keywords = {Udar leda, Smoothed-Particle Hydrodynamics, Coupled Eulerian-Lagrangian, materijalni model, pretkrilce}, title = {Analiza naprezanja pri udaru leda u pretkrilce velikog putni\v{c}kog aviona}, keyword = {Udar leda, Smoothed-Particle Hydrodynamics, Coupled Eulerian-Lagrangian, materijalni model, pretkrilce}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Badurina \v{Z}akan, Ivan}, year = {2018}, pages = {65}, keywords = {Hail impact, Smoothed-Particle Hydrodynamics, Coupled Eulerian-Lagrangian, material model, slat}, title = {Stress analysis at hail impact in a large airliner slat structure}, keyword = {Hail impact, Smoothed-Particle Hydrodynamics, Coupled Eulerian-Lagrangian, material model, slat}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font