Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1004808

Pripremaju li studijski programi u Hrvatskoj buduće profesore stranoga jezika za rad s učenicima rane školske dobi?


Vičević Ivanović, Sanja; Patekar, Jakob; Košuta, Nataša
Pripremaju li studijski programi u Hrvatskoj buduće profesore stranoga jezika za rad s učenicima rane školske dobi? // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 21 (2019), 1; 307-344 doi:10.15516/cje.v21i1.2941 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1004808 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pripremaju li studijski programi u Hrvatskoj buduće profesore stranoga jezika za rad s učenicima rane školske dobi?
(Do Study Programs in Croatia Prepare Future Foreign Language Teachers to Work with Young Learners?)

Autori
Vičević Ivanović, Sanja ; Patekar, Jakob ; Košuta, Nataša

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 21 (2019), 1; 307-344

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
obrazovanje učitelja stranih jezika ; poučavanje stranoga jezika ; strani jezik u ranoj školskoj dobi
(foreign language teacher education ; foreign language teaching ; young language learners)

Sažetak
Cilj je ovoga rada utvrditi uključenost i stavove nastavnika o uključenosti sadržaja iz područja učenja i poučavanja stranoga jezika u ranoj školskoj dobi u studijskim programima stranih jezika u Hrvatskoj. Kako bi se utvrdilo postojanje kolegija koji se ciljano bavi ranim učenjem stranoga jezika te ustanovili ispitanici u ovome istraživanju, proučeni su izvedbeni planovi i programi engleskoga, njemačkoga, talijanskoga i francuskoga jezika na filozofskim fakultetima osječkoga, riječkoga, splitskoga, zadarskoga i zagrebačkoga sveučilišta. Nakon toga je na uzorku nositelja i izvođača metodičke i glotodidaktičke grupe predmeta spomenutih studijskih programa proveden upitnik s otvorenim i zatvorenim pitanjima o važnosti stručne osposobljenosti za rad s učenicima rane školske dobi i uključenosti sadržaja iz područja učenja i poučavanja u ranoj školskoj dobi u metodičke i glotodidaktičke kolegije. Dobiveni podaci daju uvid o nedovoljnoj zastupljenosti spomenutih sadržaja pa se nameće pretpostavka kako studenti – budući profesori stranoga jezika – s fakulteta izlaze nespremni za rad s učenicima mlađega uzrasta. Budući da se u Hrvatskoj od prvoga dana školovanja uči strani jezik te da postoji potreba za takvim profilom učitelja, u radu se kao moguće rješenje za bolju pripremu studenata stranoga jezika nastavničkoga smjera za rad s učenicima rane školske dobi apostrofira potreba revidiranja sadržaja inicijalnoga obrazovanja učitelja stranoga jezika u vidu specijalizacije studenata za područje ranoga učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)

Napomena
Greenfield International School Dubai
(kolaboracija)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
RIT Croatia, Dubrovnik

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi cje2.ufzg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vičević Ivanović, Sanja; Patekar, Jakob; Košuta, Nataša
Pripremaju li studijski programi u Hrvatskoj buduće profesore stranoga jezika za rad s učenicima rane školske dobi? // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 21 (2019), 1; 307-344 doi:10.15516/cje.v21i1.2941 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Vičević Ivanović, S., Patekar, J. & Košuta, N. (2019) Pripremaju li studijski programi u Hrvatskoj buduće profesore stranoga jezika za rad s učenicima rane školske dobi?. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 21 (1), 307-344 doi:10.15516/cje.v21i1.2941.
@article{article, author = {Vi\v{c}evi\'{c} Ivanovi\'{c}, Sanja and Patekar, Jakob and Ko\v{s}uta, Nata\v{s}a}, year = {2019}, pages = {307-344}, DOI = {10.15516/cje.v21i1.2941}, keywords = {obrazovanje u\v{c}itelja stranih jezika, pou\v{c}avanje stranoga jezika, strani jezik u ranoj \v{s}kolskoj dobi}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v21i1.2941}, volume = {21}, number = {1}, issn = {1848-5189}, title = {Pripremaju li studijski programi u Hrvatskoj budu\'{c}e profesore stranoga jezika za rad s u\v{c}enicima rane \v{s}kolske dobi?}, keyword = {obrazovanje u\v{c}itelja stranih jezika, pou\v{c}avanje stranoga jezika, strani jezik u ranoj \v{s}kolskoj dobi} }
@article{article, author = {Vi\v{c}evi\'{c} Ivanovi\'{c}, Sanja and Patekar, Jakob and Ko\v{s}uta, Nata\v{s}a}, year = {2019}, pages = {307-344}, DOI = {10.15516/cje.v21i1.2941}, keywords = {foreign language teacher education, foreign language teaching, young language learners}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v21i1.2941}, volume = {21}, number = {1}, issn = {1848-5189}, title = {Do Study Programs in Croatia Prepare Future Foreign Language Teachers to Work with Young Learners?}, keyword = {foreign language teacher education, foreign language teaching, young language learners} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font