Pregled bibliografske jedinice broj: 1004675
Mathematics textbook in the hands of the lower secondary students: how, when and why they use it//Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste
Mathematics textbook in the hands of the lower secondary students: how, when and why they use it//Matematički udžbenik u rukama učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada i zašto ga koriste // Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 22 (2020), 1; 9-40 doi:10.15516/cje.v22i1.3484 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1004675 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mathematics textbook in the hands of the lower
secondary students:
how, when and why they use it//Matematički
udžbenik u rukama
učenika viših razreda osnovne škole: kako, kada
i zašto ga koriste
(Mathematics textbook in the hands of the lower
secondary students:
how, when and why they use it)
Autori
Jukić Matić, Ljerka ; Glasnović Gracin, Dubravka
Izvornik
Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje (1848-5189) 22
(2020), 1;
9-40
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
socio-didactical tetrahedron ; students ; textbooks utilization/korištenje udžbenika ; socio-didaktički tetraedar ; učenici
(socio-didactical tetrahedron ; students ; textbooks utilization)
Sažetak
Textbooks play a very important role in education ; their content and practice exercises may have an influence on the students' opportunities to learn. Although many studies have focused on the teachers' use of textbooks, studies on students' textbook use are sparse. The aim of the study presented in this paper is to examine how, when, and why students utilize textbooks for learning mathematics. The data was obtained by combining quantitative and qualitative methods (triangulation of questionnaire results, interviews, and students' diaries). To that purpose, the model of a socio-didactical tetrahedron was used, where the dynamic relationship among textbook, mathematics, teacher and student was observed. The results show that students regularly use the textbook for practice exercises and homework. The social component of textbook use points to: (1) teacher as a mediator between the textbook and students ; (2) the important role of the textbook in terms of help at home given by parents or siblings if the student did not understand the subject matter in school. Therefore, the utilization of the textbook is a complex and dynamic process which includes various parameters and participants, not just teachers and students./Udžbenik ima važnu ulogu u nastavi, a njegov sadržaj i zadatci za vježbu mogu utjecati na prilike i mogućnosti koje se stavljaju pred učenika iz pojedinog predmeta. Iako su se brojna istraživanja fokusirala na to kako nastavnici koriste udžbenik, rijetke su studije o tome kako ga koriste učenici. Cilj ovog rada je istražiti upravo kako učenici rabe udžbenik za učenje matematike, kada i zašto. Podatci su dobiveni kombiniranom primjenom kvantitativnih i kvalitativnih metoda (triangulacijom rezultata iz upitnika, intervjua i dnevnika učenika). Pritom je korišten teorijski model socio- didaktičkog tetraedra u kojem se opservira dinamičan odnos između udžbenika, matematike, učitelja i učenika kroz socijalne i društvene aspekte. Rezultati pokazuju da ispitani učenici redovito koriste udžbenik za rješavanje zadataka i pisanje domaće zadaće. Socijalna komponenta upotrebe udžbenika ukazuje na: (1) učitelja kao medijatora između udžbeničkog sadržaja i učenika u razredu ; (2) važnu ulogu udžbenika u sklopu pomaganja ukućana kada učenik nešto nije razumio. Stoga možemo zaključiti da je uporaba udžbenika vrlo složen i dinamičan proces koji uključuje različite parametre i sudionike, ne samo učenike i učitelje.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Osijeku, Odjel za matematiku
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus