Pregled bibliografske jedinice broj: 1004491
Taktilna slikovnica na učiteljskom studiju
Taktilna slikovnica na učiteljskom studiju // Učitelj između tradicije i suvremenosti - 6. Dani Šime i Ante Starčevića / Vrcić-Mataija, Sanja ; Kalanjoš Citković, Ines (ur.).
Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2019. str. 106-108 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1004491 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Taktilna slikovnica na učiteljskom studiju
(Tactile Picture Book at Teacher Training Education)
Autori
Vivoda, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Učitelj između tradicije i suvremenosti - 6. Dani Šime i Ante Starčevića
/ Vrcić-Mataija, Sanja ; Kalanjoš Citković, Ines - Gospić : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2019, 106-108
ISBN
978-953-331-231-6
Skup
6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj - između tradicije i suvremenosti = The teacher between tradition and modernity
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
taktilna slikovnica, umjetničko obrazovanje, istraživanje, interdisciplinarnost, kreativnost
(tactile picture books, art education, research, interdisciplinary, creativity)
Sažetak
U skladu s prirodnom tendencijom ka interdisciplinarnosti trajno prisutnoj na učiteljskim studijima te težnjama za inkluzivnim obrazovanjem, tijekom 2016. i 2017. godine u sklopu Likovnog modula na Odjelu za nastavničke studije u Gospiću, proveden je projekt oblikovanja serije taktilnih slikovnica namijenjenih slijepoj i slabovidnoj djeci. Cilj projekta bio je afirmiranje uloge umjetnosti kao iskustva intermedijskog stvaralaštva u procesima obrazovanja te senzibiliziranje studenta u radu s djecom s posebnim potrebama, s posebnim naglaskom na učenike s oštećenjem vida. Pristupajući umjetničkom obrazovanju kao kompleksnom, multisenzornom, kreativnom razvoju, pomaknuli smo središte interesa s usvajanja specifičnih tehnika likovnog oblikovanja te se fokusirali na projektnu nastavu i studentske individualne projekte, potaknuvši ih da sami koncipiraju i vode vlastita istraživanja. Eksperimentirajući s mogućnostima oblikovanja taktilne slikovnice na način umjetničkog objekta, istraživali smo različite pristupe umjetničkoj praksi, proširujući interes izvan isključivo estetskih osobina umjetničkog rada, na istraživanje različitih načina socijalne komunikacije. Studenti su paralelno istraživali ulogu taktilne slike u nevizualnoj percepciju i mogućnosti umjetničkog oblikovanja slikovnice, a proces je zahtijevao dinamičnu suradnju s Prvom dječjom knjižnicom za djecu oštećena vida koja djeluje pri Osnovnoj školi Pećine u Rijeci. Temeljna smjernica suradnje bila osmišljavanje prostora za interdisciplinarna umjetnička i edukacijska istraživanja i osnaživanje kreativnih potencijala edukacijske prakse budućih učitelja primarnog obrazovanja, a rezultirala je nizom raznovrsnih projekata i izuzetno zanimljivim pristupima radu kroz nekoliko serija taktilnih slikovnica. Odabrani studentski radovi čak su uspješno sudjelovali na međunarodnom natjecanju taktilnih slikovnica organiziranom od udruge Typhlo &Tatus u Dijonu u Francuskoj, tijekom 2018. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti