Pregled bibliografske jedinice broj: 100442
Uloga pamćenja u čitanju u razumijevanju pisanog teksta
Uloga pamćenja u čitanju u razumijevanju pisanog teksta // Suvremena psihologija, 4 (2001), 1-2; 41-59 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 100442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga pamćenja u čitanju u razumijevanju pisanog teksta
(The role of memory in reading and comprehension of written material)
Autori
Markovina, Jerko ; Tadinac-Babić, Meri
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 4
(2001), 1-2;
41-59
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
brzina čitanja; razumijevanje teksta; radno pamćenje; dugoročno pamćenje
(reading speed; text comprehension; working memory; long-term memory)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoji li povezanost radnog i dugoročnog pamćenja kao prediktorskih varijabli sa brzinom čitanja i razumijevanjem teksta kao kriterijskim varijablama. Istraživanje je provedeno na 58 ispitanika koji su rješavali test radnog i dugoročnog pamćenja, zatim čitali zadani tekst i odgovarali na pitanja vezana uz taj tekst. Rezultati su pokazali da ne postoji statistički značajna povezanost radnog i dugoročnog pamćenja s brzinom čitanja, kao ni povezanost radnog pamćenja sa razumijevanjem teksta. Međutim, utvrđena je značajna povezanost ukupne mjere dugoročnog pamćenja sa razumijevanjem teksta, kao i značajna povezanost rezultata na pitanjima tipa dosjećanja s razumijevanjem teksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija