Pregled bibliografske jedinice broj: 1004358
Stereotipi u medijskom izvještavanju i odgoj za medije
Stereotipi u medijskom izvještavanju i odgoj za medije // Vjerska tematika u hrvatskom medijskom prostoru: zbornik radova sa Znanstvenog simpozija na Hrvatskom katoličkom sveučilištu u Zagrebu. / Valković, Jerko (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2019. str. 143-159 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1004358 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stereotipi u medijskom izvještavanju i odgoj za
medije
(Stereotypes in the media and media literacy)
Autori
Novak, Krunoslav ; Osmančević, Leali
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Vjerska tematika u hrvatskom medijskom prostoru: zbornik radova sa Znanstvenog simpozija na Hrvatskom katoličkom sveučilištu u Zagrebu.
/ Valković, Jerko - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2019, 143-159
ISBN
978-953-8014-29-1
Skup
Vjerska tematika u hrvatskom medijskom prostoru
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 04.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
stereotipi ; stereotipi u medijima ; predrasude ; odgoj za medije ; mediji i religija
(stereotypes ; stereotypes in the media ; prejudice ; media literacy ; media and religion)
Sažetak
Rad "Stereotipi u medijskom izvještavanju i odgoj za medije" bavi se stereotipima koje nalazimo u izvještajima o vjerskim temama te o načinima ili na koji stereotipi mogu utjecati na stvaranje predrasuda prema osobama ili društvenim skupinama s posebnim naglaskom na odnos prema vjerskim zajednicama. U radu ćemo objasniti pojmove i načine stvaranja stereotipa i predrasuda te osnovne poteškoće koje se uočavaju u medijskome izvještavanju o vjerskim pitanjima. Iznijet ćemo i neke rezultate istraživanja u sklopu projekta 'Vjerska tematika u hrvatkom medijskom prostoru' . Uzimajući u obzir perspektivu publike, u radu se problematizira medijska pismenost koja je, prije svega za korisnike medija, ključna. Naime, važno je da korisnici medija, razumijevanjem konteksta i kritičkim pogledom na sadržaje koje čitaju, mogu uočiti potencijalne nepravilnosti u ponuđenim porukama. U radu se također predlažu određene strategije, kako za korisnike tako i za kreatore medijskih sadržaja, koje mogu voditi prema objektivnijoj i kvalitetnijoj komunikaciji između pošiljatelja i primatelja medijskih sadržaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb