Pregled bibliografske jedinice broj: 1004214
Razvoj ekološke svijesti u razrednoj nastavi
Razvoj ekološke svijesti u razrednoj nastavi, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za odgojne i obrazovne znanosti, Pula
CROSBI ID: 1004214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj ekološke svijesti u razrednoj nastavi
(Development of ecological awareness in classroom teaching)
Autori
Begović, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Pula
Datum
06.03
Godina
2015
Stranica
53
Mentor
Štifanić, Mauro
Ključne riječi
ekološki odgoj, održivi razvoj, integrirana i izvanučionička nastava i faze razvoja ekološke svijesti
(environmental education, sustainable development, integrated and outdoor education and stages of development of environmental awareness)
Sažetak
Ovim radom prikazan je razvoj ekološkog odgoja kroz povijest. Također je prikazan utjecaj čovjeka na okoliš od njegovog nastanka pa sve do danas, te na koje načine i u kolikoj mjeri se povećavao i koje će kobne posljedice nastati na Zemlji ukoliko se nastavi s uništavanjem i ne brigom o okolišu. Objašnjeni su pojmovi odgoja i obrazovanja za okoliš te održivog razvoja kao i njihove osnovne razlike, koliko je škola važan čimbenik u stvaranju ekološki osviještene djece i koje ekološke igre i aktivnosti učitelji mogu koristiti u redovnoj i izvanškolskoj nastavi. U drugom dijelu analizirano je tradicionalno i suvremeno shvaćanje školskog kurikuluma, jer naime tradicionalna shvaćanja nisu više u mogućnosti pratiti izazove novog doba te je moralo doći do promjena i na tom planu. Odgoj i obrazovanje za okoliš su jedan od ciljeva odgoja i obrazovanja te objašnjavam koja su znanja, vještine i navike potrebne da bi ekološki odgoj bio što uspješniji. Opisana je važnost integrirane i izvanučioničke nastave za provedbu ekološkog odgoja, važnost škole u prirodi kao jednog od oblika izvanučioničke nastave za razvoj ekološke svijesti učenika razredne nastave. Dane su također metodičke upute za ove oblike nastave i gotovi primjeri za izvedbu škole u prirodi. U zadnjem dijelu rada opisana je motivacija za poticanje ekološke svijesti djece školske dobi i faze razvoja kroz koje prolazi dijete da bi postalo ekološki svjesno te važnost razvoja ekološke svijesti unutar obitelji. I roditelji i učitelji imaju veoma važnu ulogu u stvaranju i poticanju ekološke svijesti. Osim zadanog kurikuluma, učitelji bi trebali primjenjivati vlastite ideje i napredovati kako bi provođenje ekološkog odgoja bilo što uspješnije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti