Pregled bibliografske jedinice broj: 100398
Pridjevi u ranome jezičnome razvoju: utjecaj pjesama, priča i razbrajalica
Pridjevi u ranome jezičnome razvoju: utjecaj pjesama, priča i razbrajalica // Dijete i jezik danas- Dijete i učenje hrvatskoga jezika Dijete i učenje stranoga jezika / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Sveučilište J.J. Strossmayera Visoka učiteljska škola Osijek, 2002. str. 95.-114. (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 100398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pridjevi u ranome jezičnome razvoju: utjecaj pjesama, priča i razbrajalica
(Adjectives in Early Language Development)
Autori
Kuvač, Jelena ; Cvikić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas- Dijete i učenje hrvatskoga jezika Dijete i učenje stranoga jezika
/ Vodopija, Irena - Osijek : Sveučilište J.J. Strossmayera Visoka učiteljska škola Osijek, 2002, 95.-114.
Skup
Dijete i jezik danas
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 29.11.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
pridjevi; jezični razvoj; hrvatski jezik
(adjective; language development; Croatian language)
Sažetak
Slušanje priča i dječjih pjesama te samostalno pripovijedanje i pjevanje imaju važnu ulogu u dječjem emocionalnom, intelektualnom i jezičnom razvoju. Razumijevanje i proizvodnja jezika ovise ne samo o osobnosti pojedinoga djeteta, već i o količini i vrsti interakcije djeteta i njegove okoline. Zahvaljujući svojoj melodioznosti i ritmičnosti, pjesme i recitacije usmjeravaju djetetovu pažnju na glasovnu strukturu riječi što pozitivno utječe na usvajanje jezika. Djeca pokazuju veliko zanimanje za pjesme priče i razbrajalice, često ponavljaju njihove dijelove te ih govore istovremeno s odraslom osobom, čak i kad ne razumiju u potpunosti njihovo značenje. Pjesme i priče pripadaju književnoumjetničkome stilu, a njegovo je obilježje slikovitost. Slikovitost se postiže uporabom različitih izražajnih sredstava, od kojih su pridjevi jedno od učestalijih. Kako se usvajanje pridjeva u jezičnome razvoju odvija nešto kasnije, nakon usvajanja osnovnih imenica i glagola, ovim se radom nastojalo ispitati imaju li pridjevi koji se pojavljuju u u pjesmama, pričama i razbrajalicama utjecaja na proizvodnju pridjeva u spontanome govoru. Rezultati ovako postavljenoga problema dobit će se usporedbom ove dvije skupine pridjeva kod troje djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Demografija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Jelena Kuvač
(autor)