Pregled bibliografske jedinice broj: 1003836
Prikriveno oglašavanje i njegov utjecaj na ponašanje potrošača
Prikriveno oglašavanje i njegov utjecaj na ponašanje potrošača, 2019., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za ekonomiju, Varaždin
CROSBI ID: 1003836 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikriveno oglašavanje i njegov utjecaj na ponašanje
potrošača
(Product placement and it is impact on consumer
behavior)
Autori
Cerjan, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za ekonomiju
Mjesto
Varaždin
Datum
13.03
Godina
2019
Stranica
70
Mentor
Hunjet, Anica
Ključne riječi
prikriveno oglašavanje ; ponašanje potrošača ; utjecaj ; odluka o kupnji ; robna marka ; proizvod ; mediji
(product placement ; consumer behavior ; purchase decisions ; brand ; media)
Sažetak
Tema ovog diplomskog rada je „Prikriveno oglašavanje i njegov utjecaj na ponašanje potrošača“. Rad objašnjava pojam prikrivenog oglašavanja, te kako takav način oglašavanja ima utjecaj na ponašanje potrošača. Osim samog pojma, u radu se navode svi oblici takve vrste oglašavanja, te načini prikazivanja prikrivenog oglašavanja. Pomoću primarnih i sekundarnih podataka koji su prikupljeni za potrebe rada, može se vidjeti da je velika većina u stanju prepoznati i primijetiti prikriveno oglašavanje. Takva vrsta oglašavanja najviše se pojavljuje u medijima, kao što su film, serije i Internet. S obzirom na intoleranciju potrošača na klasično oglašavanje i „iskakanja“ reklama, robne marku su se odlučile na drugu vrstu oglašavanja, na tzv. prikriveno oglašavanje. Takvo oglašavanje može se u potpunosti uklopiti u neku radnju, tako da potrošači ponekad nisu niti svjesni da su izloženi oglašavanju, već su u mogućnosti razviti pozitivne osjećaje prema tim određenim robnim markama. To omogućuje publici da razvije jaču vezu s markom i pruži opravdanje za svoju odluku o kupnji. Naime, iza svakog proizvoda ili usluge koji se pojavljuju u nekom filmu ili TV emisiji, stoji robna marka koja obično (ali ne uvijek) plaća da se njihov logo pojavi na zaslonu. Prikriveno oglašavanje poznato kao skriveni marketing, prisutno je u praksi već desetljećima, ali proizvođači su postali mnogo sofisticiraniji u načinu na koji ga koriste. Položaj proizvoda stvara eksplicitne i implicitne učinke oglašavanja. Na primjer, potrošači na temelju prikrivenog oglašavanja mogu prepoznati marku nakon što su je vidjeli u sadržaju. Također mogu stvoriti i vrednovati različite stavove prema robnim markama, kao i potaknuti njihovu kupovinu. Robne marke koje se povezuju sa atraktivnim likovima ili poznatim osobama, mogu privući više potrošača. Iako je to danas unosan posao, neki potrošači smatraju da je takvo oglašavanje neetičko i nepošteno, te varljivo za mlađu populaciju koja je podložnija raznim utjecajima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica