Pregled bibliografske jedinice broj: 100381
Pretpostavljeno i očekivano jezično znanje prvašića
Pretpostavljeno i očekivano jezično znanje prvašića // Dijete i jezik danas -Dijete i učenje hrvatskoga jezika Dijete i učenje stranoga jezika / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Sveučilište J.J. Strossmayera Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2002. str. 55.-73. (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 100381 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pretpostavljeno i očekivano jezično znanje prvašića
(Expecting Level of Language Knowledge in the First Grade (An Example of Text Book Analisys))
Autori
Cvikić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Dijete i jezik danas -Dijete i učenje hrvatskoga jezika Dijete i učenje stranoga jezika
/ Vodopija, Irena - Osijek : Sveučilište J.J. Strossmayera Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2002, 55.-73.
Skup
Dijete i jezik danas
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 29.11.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Sažetak
Polazak u školu pretpostavlja činjenicu da je dijete na različitim jezičnim razinama toliko ovladalo hrvatskim jezikom da se može bez poteškoća sporazumijevati s okolinom i na tom jeziku učiti. Da bi mogla pratiti nastavu, djeca uz ostalo trebaju vladati određenim rječnikom. U ovome se radu ispituje do kojih se sve spoznaja može doći sustavnom analizom školskih udžbenika. Da bismo ispitali razinu leksičkoga znanja koju pretpostavljaju udžbenici hrvatskoga jezika, analizirali smo dvije čitanke za prvi razred osnovne škole. Napravljeni su popisi riječi za svaki od analiziranih udžbenika, a zatim su popisi uspoređeni prema sadržaju i broju riječi. Posebno se razmatra odnos punoznačnih i nepunoznačnih riječi. Spoznaje o očekivanome znanju hrvatskoga jezika na svim jezičnim razinama pomogle bi u pripremi djece za polazak u školu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA