Pregled bibliografske jedinice broj: 1003713
Povezanost osobina ličnosti, traženja uzbuđenja i sekstinga
Povezanost osobina ličnosti, traženja uzbuđenja i sekstinga, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozfoski fakultet, Mostar
CROSBI ID: 1003713 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost osobina ličnosti, traženja uzbuđenja i sekstinga
(Relationship between personality traits, sensation seeking and sexting)
Autori
Žužul, Suzana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozfoski fakultet
Mjesto
Mostar
Datum
08.03
Godina
2018
Stranica
51
Mentor
Sesar, Kristina
Neposredni voditelj
Komentor Dodaj, Arta
Ključne riječi
osobine ličnosti, traženje uzbuđenja, seksting
(personality traits, sensation seeking, sexting)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između osobina ličnosti, traženja uzbuđenja i sekstinga. U istraživanju je sudjelovalo 362 učenika srednjih škola u Imotskom u dobi od 15 do 19 godina (M= 16.64 ; SD= .87). Osobine ličnosti ispitane su Goldbergovim petfaktorskim inventarom ličnosti (IPIP 50), a sklonost traženju uzbuđenja Skalom traženja uzbuđenja. Upitnikom seksting ponašanja utvrđena je sklonost primanju, slanju i/ili objavljivanju seksualno eksplicitnih ili sugestivnih sadržaja. Primanje seksualno sugestivnih poruka, fotografija i/ili videozapisa najučestaliji je oblik seksting ponašanja. Mladići značajno više u odnosu na djevojke šalju, primaju i objavljuju seksualno eksplicitni sadržaj. Utvrđene su razlike u osobinama ličnosti i sklonosti traženja uzbuđenja između ispitanika s obzirom na sudjelovanje u sekstingu. Osobe koje primaju seksualno sugestivne sadržaje ekstravertiranije su i sklonije traženju uzbuđenja te manje ugodne i savjesne, dok su osobe koje objavljuju takve sadržaje ekstravertiranije i sklone traženju uzbuđenja i manje ugodne. Osobe koje šalju seksualno sugestivne poruke, fotografije i/ili videozapise ekstravertiranije su i sklone traženju uzbuđenja, te manje savjesne, ugodne i emocionalno stabilne. Utvrđena je povezanost intelekta, ugodnosti, savjesnosti, ekstraverzije i traženja uzbuđenja s primanjem i slanjem seksualno sugestivnih i/ili provokativnih poruka, fotografija i/ili videozapisa. Osobe koje su sklonije traženju uzbuđenja, više ekstravertirane, imaju izraženiji intelekt te su manje savjesne i ugodne sklonije su sekstingu. Značajnim prediktorima sekstinga u ovom istraživanju pokazali su se spol, uključenost u vezu, traženje uzbuđenja, ugodnost, ekstraverzija i savjesnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija