Pregled bibliografske jedinice broj: 1003700
Seksting i emocionalne vještine i komeptencije
Seksting i emocionalne vještine i komeptencije, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozfoski fakultet, Mostar
CROSBI ID: 1003700 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Seksting i emocionalne vještine i komeptencije
(Sexting and emotional skills and competencies)
Autori
Kordić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozfoski fakultet
Mjesto
Mostar
Datum
08.03
Godina
2018
Stranica
54
Mentor
Sesar, Kristina
Neposredni voditelj
Komentor Dodaj, Arta
Ključne riječi
seksting, emocionalne vještine i kompetencije, mladi odrasli
(sexting, emotional skills and competencies, young adults)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos sekstinga i emocionalnih vještina i kompetencija. U istraživanju je sudjelovalo 440 studenata Sveučilišta u Mostaru u dobi od 18 do 25 godina (M=21.32, SD=1.84). Na sudionicima je primijenjen Upitnik o sekstingu te Upitnik emocionalne kompetentnosti. Rezultati istraživanja pokazali su da je 23.64% studenata sudjelovalo u primanju i slanju seksualno sugestivnih ili provokativnih sadržaja, dok ih je 10.23% javno objavljivalo takve sadržaje. Mladići u većoj mjeri sudjeluju u sekstingu u odnosu na djevojke, te su manje uspješni u uočavanju i razumijevanju emocija, kao i u regulaciji i upravljanju emocijama. Dobiveni rezultati su pokazali da su sudionici koji su sudjelovali u primanju i slanju seksualno sugestivnih ili provokativnih sadržaja manje uspješni u uočavanju i razumijevanju emocija, kao i u regulaciji i upravljanju emocijama. Nadalje, sudionici koji su sudjelovali u javnom objavljivanju seksualno sugestivnih ili provokativnih sadržaja imali su niže rezultate na svim dimenzijama emocionalne kompetentnosti, u odnosu na ispitanike koji nisu sudjelovali u ovom ponašanju. Utvrđena je značajna negativna povezanost svih dimenzija emocionalne kompetentnosti i sudjelovanja u sekstingu. Provedena regresijska analiza pokazala je da su spol te sposobnost regulacije i upravljanja emocijama značajni prediktori primanja i slanja seksualno eksplicitnog sadržaja. Ovi prediktori, uz sposobnost razumijevanja emocija pokazali su se značajnim i u predikciji objavljivanja seksualno eksplicitnog sadržaja. Dobiveni podaci ukazuju na važnost emocionalne kompetentnosti za objašnjenje i prevenciju sekstinga kod mladih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija