Pregled bibliografske jedinice broj: 1003649
Emocionalna regulacija i problematično korištenja interneta srednjoškolaca
Emocionalna regulacija i problematično korištenja interneta srednjoškolaca // 5. sarajevski dani psihologije
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2018. str. 45-45 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1003649 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna regulacija i problematično korištenja interneta srednjoškolaca
(Emotional regulation and problematic Internet use in secondary schools students)
Autori
Sesar, Kristina ; Dodaj, Arta ; Dodaj, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
5. sarajevski dani psihologije
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 19.04.2018. - 21.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocionalna regulacija ; emocionalna kontrola ; problematično korištenje interneta ; učenici ; adolescenti
(emotional regulation and control, problematic internet use, adolescents, students)
Sažetak
Problematičnu ili prekomjernu upotrebu interneta karakterizira nemogućnost kontrole pojedinca pri korištenju Interneta što uzrokuje psihološke, socijalne i akademske poteškoće. Poteškoće u emocionalnoj regulaciji mogu biti jedna od čimbenika koji pridonosi razvoju ovog problematičnog ponašanja. U ovom je istraživanju ispitana uloga emocionalne regulacije u količini vremena koji srednjoškolci provode u korištenju interneta kao i u objašnjenju problema vezanih uz korištenje interneta. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 326 učenika oba spola u dobi od 16 do 19 godina. Razina problema vezanih uz korištenje interneta (opsesija, zapuštanje i poremećaj kontrole) procijenjena je pomoću Upitnika problematičnog korištenja interneta (Demetrovics i sur., 2008). Upitnik emocionalne regulacije i kontrole UERK (Takšić, 2003) primijenjen je kako bi se procijenili efekti negativnih emocija i raspoloženja na mišljenje, pamćenje i ponašanje, kao i sposobnost emocionalne kontrole. Dobiveni rezultati pokazali su da učenici koji provode više vremena na Internetu imaju više poteškoća u procesima emocionalne regulacije i kontrole. Nadalje, ispitanici kod kojih je utvrđeno problematično korištenje interneta (opresivnost aktivnostima na internetu, zapuštanje svakodnevnih obaveza i aktivnosti, te nemogućnost kontrole korištenja i prekida korištenja Interneta) u odnosu na ispitanike bez navedenih teškoća imaju veći utjecaj negativnih emocija i raspoloženja na mišljenje, pamćenje i ponašanje, kao i na sposobnost emocionalne kontrole.Na temelju rezultata ovog istraživanja možemo zaključiti da poteškoće u emocionalnoj regulaciji i kontroli pridonose problematičnom korištenju interneta adolescenta. Intervencije usmjerene na razvijanje vještina emocionalne regulacije adolescenata mogu ublažiti problem prekomjernog korištenja interneta adolescenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija